Form data, hvordan?

Tags:    php

Jeg vil lave noget billed system hvor den sender siden til fx. newnews.php?img2=245 .. hvordan kan jeg så hente dataene fra formen, uden at det bliver postet(siden bliver sendt til den nye adresse, fra et popup vindue)?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmm du kunne evt bruge hidden fields til at opbevare dine data i? Ellers ville det nok være sessions du skulle have fat i...

Sessions er nok sagen.

De bruges sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når du så skal have dem ud igen kan det gøres med koden her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Enkelt, og nemt.

Man kan også bruge seesion_register();
altså sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Er ikke helt sikker på den sidste kode her, så ret mig hvis jeg tager fejl

Alle sider du vil bruge sessions på, skal der være session_start()

Derudover mener jeg også at den skal være i toppen af et dokument (altså session_start) før andet output, men derefter kan du sessions lige så tosset du vil.

hvis adressen er newnews.php?img2=245 og det er variablem 245 du vil have fat i det kan det gøres med $_GET["img2"]

Ikke på den måde.

Det er fordi der er en form på siden, så hvis siden bliver indlæst igen forsvinder de gamle data jo, hvordan kan jeg få fat i dem, uden at formen bliver postet?

Dataerne skal jo hentes uden de er postet, men har selv fundet en anden løsning, uden at vidrestille siden :)

Hvis det skal ske uden at "viderestille", skal du jo bruge Javascript. PHP/ASP er serverside og kan kun opdaterer ved at du enten "viderestiller" eller opdaterer.

ja, har fundet en anden løsning uden at vidrestille :), så jeg skal ikke bruge det ..

t