Hjælp til gem i mysql

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey

Jeg har brug for noget hjælp her.

Det er lang tid siden jeg har arbejdet med php og mysql

Men det jeg skal bruge hjælp til er hvordan jeg får det man skriver i felterne over i mysql.

Og en lille ting mere. Jeg har fundet ud af man bare kan komme ind på siden uden og logge ind :( hvordan gør man så man skal logge ind først ?

Takker på forhånd

Fold kodeboks ind/udKode 

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du sætter sessions ved logins kan du bare i toppen af de sider kun members må se, skrive:

Fold kodeboks ind/udKode 

For at oprette en entry i en database skal du bruge flg kode

Fold kodeboks ind/udKode 

Dvs at du kan

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.12.2006 01:23 af Bruger #10667
Takker niklas.

Men den skal bare overskrive det der står i forvejen.

Og hvor der står # Din hemmelige kode her skal jeg bare sætte det der skal være på siden ?
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvad er det sidste til ? altså
Fold kodeboks ind/udKode 

Der hvor der står # Din hemmelige kode, skal det stykke kode være som du kun kan se hvis du er logget ind.

Den sidste var til at oprette en entry i databasen og putte databasen ind i. Men hvis du bare vil overskrive noget der allerede står, skal du bruge denne kode i stedet.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så håber jeg du kan se selve ideen med det.

Men skal der ikke også være en knap ? man trykker på og så gemmer den ?

Jojo men det har du jo i din HTML form. Så kan din PHP fil så hedde sådan her i stedet for.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så gør den det først når der bliver trykket på din submit knap som hedder submit.

Den laver fejl :(
den siger
Fold kodeboks ind/udKode 

Og er det sted hvor den siger at der er fejl
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor får du indhold-variablen fra og har du en entry med id=1 ?

Fra nogle text box'e. Og det med id=1 mener du i min Mysql ? Men nej har jeg ikke !

Smider lige hele scripet ud.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.12.2006 17:11 af Bruger #8013
Men jeg vil anbefale dig at få id på dine entry's i databasen. Og så skal du sådan set bare lave update på ALLE dine felter. Jeg kan se du har ret mange.
$2 = $_POST['2'];
osv osv
Så skal du efter SET skal du så fx skrive
2-spige22-04='$2' og så kan du putte flere og flere på. De skal bare adskilles af ,

Derudover skal du huske at hele den form du laver der, skal også være inde i din HTML-form. Ikke kun med submit knappen.

Okay nu er jeg helt lost..

Kan jeg ikke bare fjene - imellem 2-spige osv. på dem alle sammen ? og hvordan er det nu en "id" skal se ud inde i mysql! mener det hedder inc men er ikke sikker. og det med hvordan skal den være inde i min html kode ? inde i tabelen ?

<< < 12 > >>
t