CPU Temperatur, Blæser hastighed???

Tags:    visual-basic

Hej.

Er det muligt at måle CPU'ens temperatur og blæserens hastighed via Visual Basic?

Muligvis en DLL?
Jeg vil blive glad for en konkret kode.

På forhånd tak.

Hilsen Morten.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Private Sub Command1_Click()
Dim cpuSet As SWbemObjectSet
Dim cpu As SWbemObject

Set cpuSet = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}"). _
InstancesOf("Win32_Processor")

For Each cpu In cpuSet
Print "Processor name:" & cpu.Name
Print "Current running speed:" & cpu.CurrentClockSpeed
Print "Maxmimum running speed:" & cpu.MaxClockSpeed
Next cpu
End Sub

husk at tilføj "Microsoft WMI Scripting V1.2 Library" i Project + References

Indlæg senest redigeret d. 02.02.2007 00:14 af Bruger #10268
Nej, ikke en generel metode, da dette afhængiger af dit bundkort og blæsere, om du kan måle disse ting og evt. hvordan og hvorledes.
Men du kan måske godt, ja - det afhænger som sagt af dit bundkort og dine blæsere.

Nej, ikke en generel metode, da dette afhængiger af dit bundkort og blæsere, om du kan måle disse ting og evt. hvordan og hvorledes.
Men du kan måske godt, ja - det afhænger som sagt af dit bundkort og dine blæsere.

Tja... jeg kan fint aflæse dem med forskellige programmer (blandt andet det program der følger med)

Fik en AMD Athlon 64 3700+ til jul! :)

Mange tak... Men jeg mangler stadig svar på det med blæser hastighed!

Julietlovelove1@yahoo.co.uk
Hello dear new friend,
how are you today i hope that every things is ok with you as is my pleassure to contact you after viewing your profile which really interest me in having communication with you if you will have the desire with me so that we can get to know each other better and see what happened in future.
i will be very happy if you can write me through my email for easiest communication and to know all about each other,here is my email (Julietlovelove1@yahoo.co.uk) i will be waiting to hear from you as i wish you all the best for your day.
yours new friend.
Juliet

t