trykke 2 gange før teksten kommer frem fra tabellen i mysql databasen

Tags:    php

Hej jeg er noget nybegynder i php syntes jeg selv :) jeg har prøvet og lave en form at gæstebog men skal ikke bruges som gæstebog men alligevel skal jeg bruge det til noget :)

problemet er at når jeg trykker Send/submit så når jeg trykker første gang kommer der tomt felt kun med dato og når jeg trykker anden gang kommer det man skrev og datoen

her er koden
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er hamrende irriterende :) da jeg gerne vil have at datoen/teksten kommer i FØRSTE omgang og ved de hedder navn og pass det er skam intet specielt bare lige navnene på felterne i kan jo også selv prøve

www.galima.dk/bog.php

Det med point ved jeg ikke helt hvad er :S ? så skrev bare 20 :) i ved når man laver et indlæg ;)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så ikke lige at du tjekkede, sorry, men der er et problem med dit tjek.

Du gør følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Der for vil den jo altid køre din kode igennem

Jeg har rette i din kode nu, og gjordt den lidt mere overskuelig.
En god kode skik er at man kommentere sin kode, det behøver ikke at være meget, men stadig væk lige så andre som skal hjælpe med at rette, udvikle osv. i koden kan se din mening med det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv det her
Ellers så skriv igen :)

Dit problem er at du ikke laver noget tjek før du udføre din indsetning.

Det du skal gøre er at lave et tjek om fx. Submit knabben er blevet trykket på.

Det kan du gøre med en IF sætning alla det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så skal du lige give din submit knap et navn, fx. "submit", du kan self. også bruge nogle af de andre felter, men det er vist normalen at man bruge knappen tror jeg.

Men prøv det og hvis du for problemer så skriv s tjekker jeg det lige ordentlig op.

den tjekker skam allerede

if (isset($navn)){

:)

jeg har prøvet noget mere hvis jeg sletter feltet id i min database tabel og sletter ORDER by id DESC
så virker det skam helt fint kommer hver gang man trykker men det kommer bare til sidst altså nederst ;P så det må være problemet med hvor ORDER by id DESC er sat :?

Mvh. Galima

t