Jeg har en ide og måske en plan om at skrive en bog omkring programering da jeg mener mig selv remlig stærk inde for HTML, CSS, Javascript, PHP og MySQl... dog er min staving ikke lige helt den bedste men dette vil ikke forhænder mig i at skrive nået viden til andre på nettet.
Min ide er at lave nogle forskellige emner i denne bog antal sider er mig lige forløbligt lige meget så det jeg gerne vil have er lidt hjælp fra jer hvad for nogle ting i vil mene der ville være relevante at få med i en bog hvis man skal skrive den lige fra begynder der ikke forstår spicelt meget HTML og til slut brugeren som vil købe en bog for at lære eks. Javascript...
har en lille ide om at denne liste jeg smider her neden for er et lille udkast til bare nået af mit indhold til bogen men hvad kunne i måske tænke jer hvis i skulle købe en bog omkring programering der dækker mere end 1 sprog... har ikke nået i mod at finde ud af hvordan man gør tingen og så skrive omkring hvordan man gør de forskellige ting, men først må jeg have nået at gå efter men her er listen over lidt af mine ider til bogen.
- Bogens indhold
- XHTML
- Begynder
- Udvidet
- CSS
- Om CSS
- CSS og XHTML
- PHP
- Krav og miljø
- Start på PHP
- Gæstebog
- Nyheds system
- GET og POST
- SESSION og Cookie
- Bruger login
- Admin login
- XML
- Brugen af XML
- XML og PHP5
- JavavScript
- Start på Javascript
- Variabler
- Funktioner
- Brug af Javascript
- skriv til browser
- Alert box
- Validering
- Dreg an Drop
- Cross browser hjælp
- Windows size
- HTTP request
Håber i kan give nogle gode feedback kunne ikke lige helt finde ud af hvor jeg ellers skulle kaste dette post henne her inde. håber på god feedback.
//NeoNmaN - Daniel Kejser
ps: sorry min stave måde