System, der ikke virker i IE

Tags:    php

Hey udviklere.

Som i nok kan forstå på overskriften, har jeg (igen) et problem med IE.

Jeg har lavet et system til en kammerat, som går ud på at låne film ud.

Systemet er nu næsten færdigt, og jeg har indtil videre ikke haft større problemer.

Da jeg lavede systemet, testede jeg kun i firefox, hvilken jeg troede ville være ok, da jeg ikke vidste, at der er forskel på IE og FF, når det kommer til PHP.

Problemet er, at når man logger ind kokser det i IE. Den får "sat" sessions, men alligevel skriver den, at "passwordet ikke er korret". Noget lignende skrives, når der logges ud.
Jeg kan ikke selv se hvad problemet kunne være, men jeg har en anelse om, at det er meta-tagget den er gal med.

check_pw.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

URL: http://www.elek.frac.dk
Login som gæst. Password er test.

Håber i kan hjælpe mig.
Mvh. Per

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den eneste forskel jeg kan se på bruger og password-feltet er at password-feltet har id="input". Ikke at jeg tror det gør nogen forskel, men prøv at fjerne det og se hvad der sker.

Remlig skod, de fejl finder man detsværre tit :) en anden god ting er evt. når du sætter en session eller andre ting i et Array kan du hurtig fejl finde din kode ved at smide din variable i

<pre>
<? print_r($var); ?>
</pre>

det er en hurtig og let overskulige måde, så hvis det sku være post eller session du sku bruge skal du bare udskrive $var med $_SESSION eller $_POST :)

held og lykke

Hvis du kunne give et link til din "login fil" ville det være kanont eller smide koden her inde.... evt. lav en fil der heder filnavn.phps sådan vi kan skimme din kode, tror det er et minder problem den fejl du har lavet.

Daniel Kejser
Selve filen hvor SESSIONs sættes er check_pw.php, som jeg allerede har lagt ind i min første tråd.

Hvis det derimod er filen, som sender vedkommende til check_pw.php er den her:

login.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas
Det virker som om du ikke forstår hvad jeg mener. 'id="input"' er jo blot "stilen" selve inputtet har.

Prøv at logge ind med både IE og FF og seså problemet med IE.
Vælg gæst, password'et er test.

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2006 17:39 af Bruger #8862
Jeg fandt ud af hvad problemet var.
I meta-tagget manglede jeg at tilføje "url=". DOH!

t