Java & MySQL

Tags:    java

Goddag

Jeg har gang i noget hvor jeg har behov for at benytte en mysql forbindelse, dette var forholdsvis simpelt, men sagens kerne er jeg så skal tjekke om det indtastede bruger navn og password passer med det som ligger i databasen, nogen der har en løsning til dette og lige for at være specifik så er det kun selve Mysql QUERYEN jeg har brug for hjælp til.

Hvis der er behov for at se den foreløbne kode, er der mulighed for det..

På forhånd tak for hjælpen :)

Indlæg senest redigeret d. 27.12.2006 17:32 af Bruger #11053
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan vel bare bruge det således:

SELECT user, pass FROM userlist WHERE user ="user-variablen" AND pass ="pass-variablen"

Kender ikke så meget til Java, så ved ikke hvordan variabler skrives der men sådan her burde det kunne gøres.

Du kunne prøve med
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så hente dem ud med
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 27.12.2006 22:38 af Bruger #6888
Du kan vel bare bruge det således:

SELECT user, pass FROM userlist WHERE user ="user-variablen" AND pass ="pass-variablen"

Kender ikke så meget til Java, så ved ikke hvordan variabler skrives der men sådan her burde det kunne gøres.

For det første, lidt java viden, variabler defineres med + både før og efter en variabel.

Men denne løsning minder meget om den jeg har prøvet og når man compiler den melder den ingen fejl, men når man så kører programmer kommer den med følgende fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg vil lige prøve det andet forslag...

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2007 17:32 af Bruger #11053
Jeg har desværre lavet en brøler i min test af svaret fra Bjørn Sørensen. Havde glemt en kommando, jeg vil lige prøve igen.

Undskyld forviringen...

Sådan jeg har nu fået mit lille login program til at virke, Bjørns sætning skulle der lige ændres noget i, men jeg takker for hjælpen fra jer begge to. Hvis der nogen der skulle spørge så har jeg vedlagt den sætning jeg har valgt og som virker.

Bjørn du får alle pointene...

Og igen, mange tak for hjælpen.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2007 21:39 af Bruger #11053
t