vise string i en tekstboks

Tags:    php

jeg vil gerne vise en form med nogle forudfyldte værdier, men når jeg vil vise en string i en tekstboks, går det galt. Det er nemlig ikke hele stringen der bliver vist, men kun den del af stringe op til det første mellemrum. jeg får det rigtigt nok ud fra databsen - en var_dump($row[1]) viser:
string(11)" whoop whoop", mens der kun står whoop i tekstboksen på formen. Er der noget man bør vide omkring at vise strings i tekstbokse, som jeg ikke lige ved?
uddrag af kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du har glemt " i value.
<input type="text" name="overskrift" value="<?php echo $row[1];?>"><br>

du burde se value=whoop whoop i din html source hvad browseren ganske rigtigt tolker som at vlaue er lig med whoop og der er en anden atribut whoop

Hva hedder det felt i databasen hvor du henter det ud? Hvis det fx hedder "tekst" så kan du skrive $row['tekst'] i stedet for $row[1]

Med den du bruger skriver du vidst nok kun det andet ord (0 tæller også med). Dvs du misser det første og tredje og opefter.

niklas <--- hvis jeg bare skriver $row['overskrift'], som feltet hedder, så komemrder ingenting ud. Hvis man istedet for mysql_fetch_row, bruger mysql_fetch_array, kan man gøre som du siger, men med mysql_fetch_row lader det sig ikke gøre :-)

andre bud??

ahh ja havde jeg ikke lige set, men hvad med at bruge fetch array i stedet for, hvis du kan få det til at virke der?

ved ikke om det vil virke der, da jeg ikke er sikker på de t er lige der problemet ligger. Jeg få jo den rigtige værdi ind i min variabel, men den blvier bare ikke vist rigtigt i tekstboksen, så jeg tror mere det er et problem med at vise strings der indeholder et mellemrum i en tekst boks

Lige et lille hint:

Når du blot vil udskrive en enkelt variabel kan det gøres sådan her:

<?=$row[1]?>

istedet for:

<?php echo $row[1]; ?>

Det kan gøre en kode lidt mere overskuelig syntes jeg ;)

taxa, det virkede...ja både Nørden og Bjørn SØrensens kode. Nørden får de 100 point, da Bjørn ikke har givet mulighed for at give ham point :-)

t