Hjælp til smart opstilling af galleri

Tags:    php

<< < 12 > >>
Tjahh jeg er igang med at lave et smart galleri som self ska vise billeder fra de forskellige fester osv. men den kode jeg har bliver meget lang hvis jeg skal skrive den og den er ikke dynamisk i forhold til antallet af billeder og/eller om man evt vil have 10 billeder på hver side og så et sideskift ....

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit system bygger på Mysql database så hvis en anden relateret kode virker bedre ser jeg gerne på den ....

på forhånd tak..

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2006 13:35 af Bruger #7489
13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har lidt på fornemmelsen at de er en af disse linjer som ikke er rigtige. da jeg ikke er så langt inde i php og/eller thumbs mangler jeg lidt viden omkring brugen af forskellige tegn fx " som jeg har opfattelsen af kun bruges sjælden fx ved Echo

Fold kodeboks ind/udKode 

er heller ikke helt inde i brugen af $_Request[] funktionen og kan ikke finde info om den på php.net

Indlæg senest redigeret d. 10.01.2007 21:25 af Bruger #7489
Ok, en lille forklaring.

$filnavn = "images/galleri/".$mappe."/".$fil;

Betyder at jeg, som du nok har fundet ud af, definere variablen "filnavn" med en sti.

$mappe er hentet fra browser adressen. Hvis du kigger nederst i browseren når du holder musen over et billede i galleriet så er der nogle variabler efter sidens navn.

$mappe er egentlig ikke nødvendig hvis du kun har billeder i én mappe

$fil er så navnet på billedet, så den kan finde den i mappen,

$hojde er bare en variabel som definere hvor højt thumbnailen skal være. Ud fra dette regnes det så ud hvor meget den skal mindskes på hvert led. Det er for at undgå at billedet bliver "vredet" hvis det fx. er taget på højkant.

header("Content-type: image/jpeg") fortæller hvad siden skal returnere. Hvis denne ikke var der ville du fær 600 siders kode kastet i hovedet når du kalder filen.

Nå dette må blive det sidste post i dette topic ellers vil jeg prøve at starte et nyt og måske få flere til at kigge ind ... i et sidste forsøg vil jeg ligge ind hvor jeg præcis har placering af forskellige filer og hvordan filernes koder ser ud ....

Rodmappen:
Ftp.frac.dk
Undermapper:
menupages
images
images Undermapper:
buttons
backgrounds
galleri
photo

Sti til Galleri mappe : images/galleri/'Mappenavn'/'Filnavn.jpeg'

billeder.php (sti: menupages/billeder.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

thumb.php (sti: menupages/thumb.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

visbilled.php (sti: menupages/visbilled.php) <-- Virker rent faktisk på de manglende thumbs
Fold kodeboks ind/udKode 

Hjemmeside linket er http://www.campingunionen.frac.dk

Update: Hele siden bygger på php funktionen include og hovedsiden er: index.php som ligger i rodmappen med mapperne

Indlæg senest redigeret d. 11.01.2007 15:53 af Bruger #7489
<< < 12 > >>
t