Hjælp til smart opstilling af galleri

Tags:    php

<< < 12 > >>
Tjahh jeg er igang med at lave et smart galleri som self ska vise billeder fra de forskellige fester osv. men den kode jeg har bliver meget lang hvis jeg skal skrive den og den er ikke dynamisk i forhold til antallet af billeder og/eller om man evt vil have 10 billeder på hver side og så et sideskift ....

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit system bygger på Mysql database så hvis en anden relateret kode virker bedre ser jeg gerne på den ....

på forhånd tak..

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2006 13:35 af Bruger #7489
13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok...

Her under er der et eksemble på hvordan det kunne laves.

Egentlig er denne ikke så dynamisk, men så alligevel

Den indeksere alle billeder i en mappe og laver thumbs af dem, de udskrives så i en tabbel med 3 kolonner og x antal rækker.

galleri.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

thumb.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

visbillede.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har kommenteret lidt hurtigt så spørg hvis du for problemer.

Og skriv hvis der er fejl, kan jo være jeg har overset noget

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2006 16:09 af Bruger #9674
Hvilken information ligger i din database?

Hvilken information ligger i din database?

ligenu ingen vedrørende galleriet da den postede kode gerne skulle søge bestemte mapper for alle billeder og poste dem .

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2006 14:36 af Bruger #7489
Det skal dog lige siges dette er uden sideskift.

Men det kan dog implementeres

mange tak for den flotte præsentation er sikker på jeg nok ska få lavet dem om så de passer ind til min side, men jeg er lidt usikker omkring hvordan Thumbs bruges .... du har godt nok skrevet en kode til at lave dem om men hvordan bruges den helt præcist ...

Rettelse: var lidt hastig med den kommentar, men gemmer Thumbs.php selv de nye billeder og er der en grund til du har sat ramme til 167 H 240 W

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2006 17:05 af Bruger #7489
Hej Jesper

Det var så lidt.

Thumbs.php genere selv thumbs filerne uden at desideret gemme dem på serveren.

Det du skal gøre for at brug den er som det også er vist i koden for galleri.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Lig mærke til src delen. Her linker man til Thumb.php og ved hjælp af POST information over browseren vælger man vilket billede.

Grunden til at der en højde og bredde på min celle er blot at det er i denne størrelse jeg har lavet mit galleri.

Mine billeder bliver lidt mindre og det laver en pæn afstand til de andre billeder, efter min mening. Men egentlig kan du blto fjerne det.

Hvis du stadig følger denne tråd ville jeg lige høre om du ikke kunne hjælpe mig ud med de thumbs jeg på ingen måde kan få til at virke

Galleriet har : http://www.campingunionen.frac.dk/?menuid=4&mappeid=16122006

Jeg har ændret alle mapper så de passer til mine egne og har osse kigget efter Store og små bogstaver og kan simpelthen ikke finde fejlen

Billeder.php
Fold kodeboks ind/udKode 

(der ses i koden at jeg har sat den til en bestemt mappe men det var egentlig bare for at se om jeg kunne få det igang

thumbs.php
Fold kodeboks ind/udKode 

som set på linket længere oppe giver dette ineg thumbs, men hvis man klikker på det manglende thumb kommer Visbilled.php fint op...

Hej

Det gør jeg :)

Problemet er at din sti ikke er rigtig.

Du har skerevet "../images/galleri/". Det er ikke rigtigt, da siden inkluderes fra galleri.php som ligger i rod mappen.

Der for skal den hedde "images/galleri/" i stedet.

Men hvis du kun har en mappe er det jo egentlig ikke nødvendigt med mappe variablen, du kan jo bare ændre stien så.

Prøb lige det og se om ikke det kommer til at virke...

Problemet er at din sti ikke er rigtig.

Du har skerevet "../images/galleri/". Det er ikke rigtigt, da siden inkluderes fra galleri.php som ligger i rod mappen.

Der for skal den hedde "images/galleri/" i stedet.

Min billder.php fil ligger i en undermappe af rodmappen "menupages/billder.php" og billederne i en anden undermappe "images/galleri/'mappe'/*.jpg" har prøvet at fjerne de 2 dots som jeg egentlig ikke havde set. men det virker stadig ikke

Hmm... Det virker lidt mærkeligt...

Prøv at ligge din thumb.php fil i image mappen

Så skal variablen være: galleri/

Husk at det også skal være den rigtige sti til thumb.php.

Det er jo fra den at stien skal være på plads.

<< < 12 > >>
t