CSS rollover problem

Tags:    html css

hej :)
jeg sidder og er igang med et par rollover's i css, men jeg kan ikke helt få det til at virke.
her er min css:
Fold kodeboks ind/udKode 

men når jeg så kører musen henover et link, så bliver linket nedenunder skubbet et stykke ned.
nogen der ved hvad det kan skyldes?

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2006 15:12 af Bruger #10850
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så siger jeg det endnu engang: Man kan ikke fejlfinde CSS og layout ved bare at se på en stump kode. Kom med hele siden, og ikke bare koden, men et link til den. Hvis siden ikke er online endnu, så find et gratis webhotel og upload den midlertidigt.

Når det er sagt, så skader det jo ikke at gætte:

Du sætter display:block; på, når musen føres over, og du sætter en ekstra border på border-right: 5px solid #97ADA4;

her:
www.robertrungholm.dk/forside.php
www.robertrungholm.dk/style.css

Som jeg kan se rykkes linket til højre, fordi du ændrer venstre margen fra 0 til 1 px.

PS: Der er ingen grund til at gentage alt i :hover delen, som står ovenover.

Jeg tænker også at problemet skyldes at du sætter en border på 5px på hover linket. Der skal jo så selvsagt gøres plads til borderen. Eftersom de andre links ikke har en 5px border bliver der nødvendigvis noget hopperi!

Løs evt. problemet ved at sætte en 5px border på link, visited og active, med farve som matcher baggrunden. Atlernativt kan du også sætte 5px padding på...

-Jakob

undksyld, jeg havde sat borderen i den forkerte side og har ikke kunne komme på nettet i et par dage, så har ikke kunnet ændre det.
men nu kan man jo se på www.robertrungholm.dk at links'ne har et ekstra stort linieskift.
koden kan ses på www.robertrungholm.dk/style.css

t