ip adresser

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
hej udviklere. jeg har to ip adresser. en der kan ses fra enhver computer og en der kan ses af alle i mit lokale netværk. den der kan ses fra enhver computer er: 87.49.206.150. den der kan ses fra mit eget netværk er: 192.168.0.2. der der er galt er at jeg har en server der kører på 192.168.0.2 så man kan altså ikke se min server fra alle computere men kun fra mit eget nætværk. så ville jeg høre om der er en måde at gøre et eller andet så man kan se min server fra alle computere.

ps. jeg har åbnet for alle de porte der skal bruges.

hvis i ikke forstår hvad jeg mener så skriv:).

11 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal konfigurere din router til at viderestille forbindelser udefra til tin lokale ip på de relevante porte. teknologien hedder Network Address Translation.

I din routeres opsætningsinterface hedder det sandsynligvis NAT eller virtuel host.

Prøv at se efter PORT FORWARDING i dit interface til routeren. :o)

så hedder det "Virtual Servers".

ok then if you are running a ftp server on port 21 you need to make a port forward of port 21 from you routers ip "puplic ip" to your computeres ip port 21.

depends on you router you can do it on many ways like....

----router-----------------server

87.49.206.150:21 --- 192.169.0.2:21 they connect to port 21 external to get to you port 21 internal
87.49.206.150:22 --- 192.169.0.2:21 they connect to you port 22 to get to you internal port 21

ahh dooh det her er et dansk forum......og det er ikke fordi jeg vil prale af min elendige engelsk men nu gider jeg ikke skrive det om...
hvis du har brug for det skriver jeg det om til dansk

Indlæg senest redigeret d. 24.12.2006 10:49 af Bruger #10998
i min routeres opsætningsinterface er der ikke noget der nat eller virtuel host. men der er noget der heder Virtual Servers og internet.

så vidt jeg kan se er der ikke noget der står PORT FORWARDING ved på min routers interface.

ps. jeg har en allnet ALL1294B DSL-Router

jeg har forwardet min router nu. det jeg mangler nu er at gøre et eller andet så folk kan se min server fra nettet på ip'en: 87.49.206.150

nej nej du behøver ikke skrive det om til dansk. jeg ser om jeg kan få det til at du.

jeg har forwardet port 80 og når jeg indtaster 192.169.0.2:80 i min browser kan jeg godt se min server. men når jeg indtaster 87.49.206.150:80 kan jeg ikke se noget. hvad er problemet.

<< < 12 > >>
t