Ja, så er det min tur igen

Tags:    php

Ja, så er det min tur igen til at spørge om hjælp.

Jeg er igang med at udvikle en buddy list på min hjemmeside, hvor brugerne skal kunne ansøge folk og lave kommentar til partneren og omvendt.

Udover det, når den kommer igennem til person B, som får den fra ansøger A, så skal B kunne godkende den eller afvise den.

Nogen der gider at lave nogle eksembler??? Jeg er virkelig på bar bund.

Jeg kan godt selv lave det der ansøger halløj, selvom jeg dog gerne vil se hvordan i andre ville lave det.

Mvh. Danni.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du laver en buddy tabel hvor brugerens ID står og en kolonne med id'et på den person der skal være "buddy" så laver du en kolonne der hedder godkendt som sættes til 0 som default.

Når en bruger logger ind laver du så en query noget i stil med SELECT * FROM buddy WHERE buddyid = '$brugerid' AND godkendt=0

Den query skulle så finde alle de buddies som endnu ikke er godkendt, så brugeren kan godkende dem

Det ville umiddelbart være mit bud.

God fornøjelse

mit bud ville være følgen

sql table ( buddylist )
id|int|key|auto
buddy_a|int
buddy_b|int
buddy_accept|int|str=1|defualt=0

Når en bruger ansøger altså buddy a sender en ansønig til buddy b skal buddy b enten godkende eller afvise den, godkender han den vil buddy_accept ænders fra 0 til 1 hvis han afviser den vil ansønigen blive slettet fra databasen eller du kan sætte den til 2 isted for.

dette ville være mit bud på sagen, skriv hvis du ikke forstår mit bud evt.

Øh, forstår dig ikke helt..

Du laver en table i din database et felt der heder Id som er et int og autogenere sig selv, et felt der heder buddy_a og har verdien int det samme gør du med buddy_b også, buddy_accept feltet laver du til et int som har et max tegn på 1 og defualt verdein er 0

gir det mere mening nu eller? :)

Du laver en table i din database et felt der heder Id som er et int og autogenere sig selv, et felt der heder buddy_a og har verdien int det samme gør du med buddy_b også, buddy_accept feltet laver du til et int som har et max tegn på 1 og defualt verdein er 0

gir det mere mening nu eller? :)

Ikke meget :D, men, jeg forsøger mig frem ;)

Iorden, hvis det er kontakt mig på msn msn((at))neonman((dot))dk

fjern ((at)) til @ og ((dot)) til . :)

så kan vi lige tales ved der over ;) regner selv med at skal ha lavet nået linje til mit website så kan være du er heldig jeg så kan lave et eks. script til dig :)

t