Regedit

Tags:    delphi

hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter



8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter


Vis du vil gøre det i regedit:
Start Regedit.
Gå til 'nøglen' "HKEY_CURRENT_USER/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run"
vis du vil starte den for den nuværende ind-logede bruger eller
"HKEY_LOCAL_MACHINE/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run".
Her tilføjer du en ny Ny Strengværdi. Dens navn skal være det navn din application har(f.eks)
og dens indhold skal være sti'en til dit programs exe-fil.

I Delphi:
Kan jeg ikk' huske...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



ved det heller ikke... ;)

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk



Jeg må indrømme. Jeg ved det faktisk heller ikke.





hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter
Læs artiklen "brug registrerings databasen" af KasperTSW her på siden. Derefter gør som The-Freak beskrev ved hjælp af delphis TRegistry.
Mvh
Kaare



Jeg må indrømme. Jeg ved det faktisk heller ikke.





hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter Læs artiklen "brug registrerings databasen" af KasperTSW her på siden. Derefter gør som The-Freak beskrev ved hjælp af delphis TRegistry.
Mvh
Kaare


Jeg ved godt hvordan man bruger reg databasen men jeg kunne bare ikke huske hvor stringen skulle gemmes men her ser i hvordan man gør

reg.rootkey := HKEY_CURRENT_USER;
reg.openkey('Software',False);
reg.OpenKey('Microsoft',False);
reg.OpenKey('Windows',False);
reg.OpenKey('Currentversion',False);
reg.OpenKey('Run',False);
reg.writestring('Autostart',Paramstr(0));



hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter Læs artiklen "brug registrerings databasen" af KasperTSW her på siden. Derefter gør som The-Freak beskrev ved hjælp af delphis TRegistry.
Mvh
Kaare

Jeg ved godt hvordan man bruger reg databasen men jeg kunne bare ikke huske hvor stringen skulle gemmes men her ser i hvordan man gør

reg.rootkey := HKEY_CURRENT_USER;
reg.openkey('Software',False);
reg.OpenKey('Microsoft',False);
reg.OpenKey('Windows',False);
reg.OpenKey('Currentversion',False);
reg.OpenKey('Run',False);
reg.writestring('Autostart',Paramstr(0));

Det mest korrekte ville dog at skrive Dit programs tittel istedet for Autostart, da der er mange andre der evt. kunne finde på at bruge det!
-
WWW: http://neuros.h4f.dk
email: neuroman@ebvum.dk



hvordan skriver jeg i reg databasen at jeg vil starte programmet når windows starter Læs artiklen "brug registrerings databasen" af KasperTSW her på siden. Derefter gør som The-Freak beskrev ved hjælp af delphis TRegistry.
Mvh
Kaare

Jeg ved godt hvordan man bruger reg databasen men jeg kunne bare ikke huske hvor stringen skulle gemmes men her ser i hvordan man gør

reg.rootkey := HKEY_CURRENT_USER;
reg.openkey('Software',False);
reg.OpenKey('Microsoft',False);
reg.OpenKey('Windows',False);
reg.OpenKey('Currentversion',False);
reg.OpenKey('Run',False);
reg.writestring('Autostart',Paramstr(0));
Det mest korrekte ville dog at skrive Dit programs tittel istedet for Autostart, da der er mange andre der evt. kunne finde på at bruge det!
-
WWW: http://neuros.h4f.dk
email: neuroman@ebvum.dk


Ja det har jeg også selv gjort det her var bare for at vise koden




t