Julehilsen program.

Tags:    java

<< < 12 > >>
Halløj alle java udviklere på udvikleren.dk

Jeg er kommet rigtig godt igang med at lære Java, og har derfor valgt at prøve at skrive et program der kommer med en lille julehilsen når man starter programmet.
Jeg har dog nogen småproblemer da det som programmet skulle kunne, overgår lidt mine evner.

Ind til videre ser koden sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis i kigger godt efter, vil i se at der er en fejl lige inden mine 'if' blokke.
Min int d, skal indeholde datoen på dagen, men det kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skrive for at få det til at virke.
Så derfor spørger jeg jer, om hvordan jeg skal skrive min dato int.

Og som jeg skriver i mine kommentarer i starten af programmet, vil jeg gerne have, at programmet skal starte når jeg tænder for min computer. Det er den anden ting som overgår mine evner.
Så hvad skal jeg gøre for at få programmet til at starte når jeg tænder min computer?

Håber i kan hjælpe mig :)

Mvh. Thomas Sørensen

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej.. Det er fordi at min new Date(); ikke er placeret rigtigt.
For at få det til at funke, kan du skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

Så skulle det gerne virke hvis du har JDK 1.5 :)

Det gjorde jeg også, men den laver jo ikke om System.out af den grund;)

Jeg har lige prøvet det med Calendar klassen, og det virker helt fint. Jeg kunne bare også godt tænke mig at få den til at skrive hvilken dag på ugen det er..

Så prøv Calendar.DAY_OF_WEEK istedet for Calendar.DAY_OF_MONTH

Men nu er det ene problem da løst.. Så mangler jeg bare at få svar på, hvordan jeg får programmet til at starte når jeg tænder min computer :)

Hvis du bruger Windows så tror jeg at du skal ind i registrerings databasen, men er ikke sikker. Men prøv at google det.

Jeg forstår ikke linien:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor % og $?

Men tror du skal til at kigge på Calendar klassen:):
Fold kodeboks ind/udKode 

Alle de mærkelige tegn viser hver sine ting om dag, dato og sådan noget når du har erklæret 'new Date();'

Og jeg vil da lige prøve Calendar klassen :)

Alle de mærkelige tegn viser hver sine ting om dag, dato og sådan noget når du har erklæret 'new Date();'

Det lyder meget underligt. Du må da have gjort noget et andet sted? Det virker i hvert fald ikke hos mig.

Jeg lagde mærke til 2 andre ting da jeg testede programmet:
- Der er ikke paranteser rundt om d-24 og d-31. Dette giver fejl på min comp.
- Skal det ikke være 24-d og 31-d istedet da den siger at der er -5 dage til jul;)

Nej.. Det er fordi at min new Date(); ikke er placeret rigtigt.
For at få det til at funke, kan du skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

Så skulle det gerne virke hvis du har JDK 1.5 :)

Jeg har lige prøvet det med Calendar klassen, og det virker helt fint. Jeg kunne bare også godt tænke mig at få den til at skrive hvilken dag på ugen det er..

Men nu er det ene problem da løst.. Så mangler jeg bare at få svar på, hvordan jeg får programmet til at starte når jeg tænder min computer :)

Så prøv Calendar.DAY_OF_WEEK istedet for Calendar.DAY_OF_MONTH

Det har jeg skam også prøvet.. Men det virker ikke?
Når jeg kompilerer siger NetBeans, at jeg skulle putte en 'import java.util.Calendar;' i toppen af programmet, så det gjorde jeg, og det virkede heller ikke? :S

Hvilke fejl kommer der nu?

Den skriver:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t