Lidt fejl mht design i divs.

Tags:    html css

Hejsa, jeg sidder her og prøver at få height:100%; til at fungere.

Men i andres opløsninger (typisk lidt lavere end 1024x768), så går venstre side for langt ned, og overdækker height:100%.

Selvom jeg putter en <div style="clear:both;">a</div> i bunden, fungere det stadig ikke.

Mit spørgsmål 1 er så; Hvordan får jeg det rettet, så begge sider altid vil være 100% ligemeget hvor meget indhold der kommer?

Spørgsmål, lyder at i venstre side ( IE 6.0 - 1024x768 i think), så går billederne i venstre side udover den kant, som den er bygget til.

Selvom jeg putter background-repeat:no-repeat; på, gentager den alligevel baggrunden.

Nogle der kan hjælpe?

hmm kan du ikke bare lave en <div> wrapper med height 100% og så selvfølgelig sætte html og body til height 100% i dit stylesheet?

Har jeg allerede gjort :) Ups, glemte vidst linket til siden..

http://jaykay.dk/radioone/index.php?page=Radio&id=7

hey...

Du ligger dine clear elementer helt forkert, så virker de ikke (og det er ikke en bug i samtlige browsere, hvis det er det du mener med fixBug :) )

<div wrapper>
<div floatLeft />
<div floatRight />
<div clearBothWidth100% />
</div wrapper>

Så for at løse begge dine problemer, ville jeg placere en wrapper omkring leftwebsite og rightwebiste... med et <div style="clear:both:width: 100%;"> </div> under dem begge..

altså :

<div wrapper>
<div leftwebsite />
<div rigthwebsite />
<div style="clear:both:width: 100%;"> </div>
</div wrapper>

Du ville i realiteten kunne bruge body som wrapper, men jeg syntes det er mere semantisk korrekt at bruge den wrapper..

/JJ

/JJ

t