kritik af dropdeadnow.dk

Tags:    grafik webdesign

http://www.dropdeadnow.dk

Nu har vi købt domæne og bortset fra visse detaljer er siden ved at se ud som planlagt.

Hvad syntes du om designet?
Er siden brugervenligt nok?
Hvordan er det at navigere rundt?
Hvad kan gøres bedre?

De visse detaljer er først og fremmest:
Menupanelet ude til venstre skal have nye knapper og nogle af dem skal have andre titler.

Tak for din tid.

http://www.dropdeadnow.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ville nok rykke log ind tingesten op i bunden af højre søjle så den er synlig uden at skulle scroll. Det en dansk sproget side så ville foreslå at i brugte det dato format danskere bruger dag/måned/år hvor / kan byttes ud med andre tegn var bare rækkefølgen. Og hvad er det med at fra skrive sig copyrigths :P, og jeres besøgs tæller virker ikke medmindre jeg ikke er unik :). Jeg synes at . er meget svært at få øje på med jeres tekst farve og font. ovreskriftene i jeres forskellige sektioner er totalt usynlige nærmest (News og Navigation(ikke sikker på det er der står :)))

Det eneste jeg sådan lige umiddelbart synes skal laves om, er knapperne til venstre i menuen. Skriften er lidt svær at læse. Men ellers et godt stykke arbejde. :D

Det eneste jeg sådan lige umiddelbart synes skal laves om, er knapperne til venstre i menuen. Skriften er lidt svær at læse. Men ellers et godt stykke arbejde. :D

Tak skal du have. Det med menuen er på min to do liste.

ville nok rykke log ind tingesten op i bunden af højre søjle så den er synlig uden at skulle scroll. Det en dansk sproget side så ville foreslå at i brugte det dato format danskere bruger dag/måned/år hvor / kan byttes ud med andre tegn var bare rækkefølgen. Og hvad er det med at fra skrive sig copyrigths :P, og jeres besøgs tæller virker ikke medmindre jeg ikke er unik :). Jeg synes at . er meget svært at få øje på med jeres tekst farve og font. ovreskriftene i jeres forskellige sektioner er totalt usynlige nærmest (News og Navigation(ikke sikker på det er der står :)))

Angående log ind så er den indtil videre kun noget der fører til admin siden hvor vi læser vores beskeder sendt via konttakt formularen og så videre. Måske skulle jeg overveje at lave selve formularen på en side for sig selv så dette ikke længere vil blive misforstået. Det tror jeg at jeg vil gøre. Tak. I søjlen til højre kunne være en god placering hvis vi skulle lave siden om til noget community lignende med brugerlogin, men jeg ville nok vælge at sætte det ovenover film coverne da der forhåbenligt gerne skulle komme flere af dem. Det kommer jeg lige på min liste.

Jeg ville gerne ændre dato formated men jeg er i tvivl om hvordan det skal gøres.. kan du hjælpe mig? Ved hjælp af PHP indsætter jeg dato på nyheder og lignende med mysql funktionen NOW().. Den skriver formatet på engelsk. Hvis du kunne sige mig hvordan jeg ændrer den streng til en anden streng som er en dansk tidsangivelse ville det være dejligt.

Copyrights: Heheh hvorfor ikke? Så skiller man sig lidt ud...
Tæller: Nej det kan du have ret i for det er du da bestemt, men det kommer først til at virke når jeg får lavet index.php?page=forside osv. Ved ikke lige hvad det hedder at gøre sådan...

Det med punktummerne havde jeg helt overset. Puha hvad gør man lige ved den. Jeg har hørt andre brokke sig over mit valg af skrifttype, så måske det var en idé med en verdana eller arial.

News, administrer og navigation overskrifterne, hvis vi skal kalde dem det, er tegnet hurtigt i hånden, er mørke og små. Størrelsen vil nok ikke blive ændret for det skal ikke vække for meget opsigt og adlede opmærksomheden fra indholdet på siden. Det er der for at forklare folk der går i koma over min måde at lave genveje osv. hvad formålet med de enkelte knapper er til. I hvert fald hvad gælder de overskrifter jeg mangler at putte på... Derfor sætningen lød lidt sort. Navigation, administrer og news (som jeg ændrer til nyheder når jeg er færdig med at skrive det her) forklarer jo bare det åbenlyse, men jeg kan godt lide at de er der alligevel. Det er godt at kommentere svarene på sit spørgsmål det får ligesom en til at tænke over hvad det er man har lavet :D Konklusionen blev vist at jeg skal prøve at gøre overskrifterne lysere og tydeligere så de også kan ses på skærme med en lidt lavere lysstyrke end min.

Så har jeg vist også tastet nok. Mange tak for dine brugbare tips.

ved ikke hvordan eller om man overhovedet kan gemme det i det omtalte format i mysql.

men
$s=strftime("%d/%m-%Y",$time);

burde gøre at strengen s er det format jeg nævnte af det givet timestamp $time.

http://dk2.php.net/manual/en/function.strftime.php

t