ftp program

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hej jeg har lige lavet sådan at man kan oprette sig selv på min side. Hele asp filen virker fint på min computer når jeg køre den som en server. Men når jeg ligger side op på min hjemmeside kan jeg ikke skrive ned i min database. Jeg bruger cuteftp til at oploade den. Måske der er nogen som ved hvad der kunne være galt og hvis hvad jeg lige gør så?

Hilsen Morten

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad for en type database kører du med.?

Hvis det er SQL, kan det være noget med dine bruger info der ikke er korekte.

Hvis det er en Access database, skal du huske at give skriverettighedder. (CHMOD 777)

Håber du kan bruge det her til noget ;)

Det er en access database tror jeg, jeg har lavet den der i det program så. Men hvordan ændre jeg chmod så hvis det er ?

Du går ind i dit FTP program, højreklikker på filen, egenskaber, og så skulle der være et sted hvor du kan ændre CHMOD til 777

Jeg kan ikke ændre det. Jeg har alt mine asp filer og database liggende i en http mappen. Er det en grund.?

Det vil jeg ikke tro..

Og jeg kan altså ikke forstå at du ikke kan ændre det.

Du kan evt. prøve at åbne internet explorer og skrive: ftp://ftp.DITDOMÆNE.SUFFIX

Der inde kan du i hvert fald ændre det.

Det kan jeg ikke få til at virke, det er noget lort det her

Hey...

Hvilken udbyder bruger du?

Og hvor på serveren har du placeret databasen??

Jeg bruger one.com, og de koerer med en MySql database.. der er forklaring paa deres hjemmeside..

One.com tilbyder vidstnok ikke Access, det virker hvertfald ikke når jeg har prøvet at hente data fra databasen ;)

One.com tilbyder ikke Access ;)

<< < 12 > >>
t