Hmm egen type fil??

Tags:    delphi

<< < 123 > >>
Jeg er jo igang med denne teksteditor..
Nu er så mit spg, om jeg kan lave så man kan gemme som .tekst eller noget ligesom word har deres egen type (.doc)


-----------------------------------
Out from here :D



22 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 


mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Du skal over og lave en OnCreate i events...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk
Ok hvorn laver jeg det? Altså nu er jeg inde i events og så kan jeg vælge om det skal være den der memo1 eller de forskellige kanpper osv.. Hvad skal jeg vælge??
-----------------------------------
Out from here :D


Du skal vælge formen... Det er trodsalt Formens Oncreate

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Jo, sagtens! I windows kan du også definere, at det er dig program, der skal åbne fx .enellerandenfiltype ;)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Jo, sagtens! I windows kan du også definere, at det er dig program, der skal åbne fx .enellerandenfiltype ;)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


Hmm så jeg laver bare den mulig hed at når man vil gemme så ændre jeg min savedialog til det der jeg kalder det..
Men så er iconet jo sådanne et icon som windows ikke kender.. hvordan "knytter" jeg så et icon til de filer jeg selv laver??
-----------------------------------
Out from here :D



og det har jeg lavet nu men den gemmer filen som (navn) uden .te bagefter.. Hvordan får jeg den til automatisk at skrive .te bagefter ??



Du kan vist lægge flere ikoner i din exe-fil, eller så kan du simpelthen lægge en ikon-fil et sted og så bruge den. Når du dobbeltklikker på en ukendt filtype i windows, kan du vælge, hvilket program, der skal åbne den...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



fx:
filnavn := filnavn + '.te';

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Er det i min savedialog jeg skal ændre noget for at den automatisk gemmer det.. Altså HVIS man har valgt .te som det format man vil gemme som ??



Nar jeg prøver at åbne filen med programmet (ved at klikke på filen) åbner den bare programmet og ikke filen. Why??



Fordi dit program ikke er lavet til at tage et parameter... Jeg er på arbejde nu, men når jeg kommer hjem - nok først i eftermiddag - smider jeg lige noget kode til dig...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



<< < 123 > >>
t