Dansk tid

Tags:    php

Hey udviklere!

Jeg kunne godt tænke mig at indsætte dansk tid istedet for det, det nu er i forvejen.

En del af add_order:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i ved hvad jeg mener!

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så sig:

$dag = date("w") + 3600;

Det er serverens ur der er indstillet forkert, så med mindre det er din egen server kan du nok ikke gøre så meget ved det.

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2006 21:59 af Bruger #5426
Først skal du sørge for at serverens ur går rigtigt.

Hvis du bruger PHP >= 5.1, skal du desuden anvende funktionen date_default_timezone_set.

Hm.. Det er frac.dk's server, jeg bruger.

Kan det virkelig passe?

edit: Kan man så på en eller anden lægge det antal timer og minutter til, den er bagud?

Hvis du hiver alle delene ud for sig selv, så du får timer, min, sek. for sig selv, så kan du jo bare lægge en til timer :)

Forstår ikke helt hvad du mener. For umiddelbart vil jeg da mene at din kode der, netop vil indsætte et dansk navn for dagen.

Problemet er, at når jeg tilføjer en ordre i datatbasen og derefter kigger på TIDEN, der er indsat i databasen, og sammenligner med den egentlige tid her i Danmark, er der ca. en times forskel. Det er altså ikke den "danske" tid, men en anden tid fra en anden tidszone, der er indsat i databasen.

Hvordan bliver tiden "dansk" ?

Forstår du/i nu? :)

Hm.. Det er frac.dk's server, jeg bruger.

Kan det virkelig passe?

edit: Kan man så på en eller anden lægge det antal timer og minutter til, den er bagud?

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2006 22:11 af Bruger #8862
Ja, men hvordan kan de hives ud hver fra sig?

Prøv:
date("<din date string her>", time() + 3600);

De steder hvor du bruger:
date("<din date string her");

3600 er én time fordi 60 sekunder * 60 minutter = 3600.

.. Og med The-Freak's hjælp kom det til at virke.
Mange tak , alle sammen!

t