Problemer med While og If sætninger.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa Udviklere.

Jeg har et lille problem med et par while og if sætninger. I får lige koden til at starte med.

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få lavet undermenuen, til den hovedmenu, som skal være aktiv. I kan se hvordan menuen ser ud på her: Testside. Siden skal ses i IE, da jeg endnu ikke har fået optimeret den til de andre browsere (Firefox, Opera, Mozilla). I eksemplet er det menupunktet forestillinger, som skal forestille at være aktivt og det har 3 undermenuer, som ikke bliver vist..

Jeg har prøvet mange forskellige løsninger, men det er kun hele hovedmenuen og undermenuen til de ikke aktive punkter, der bliver lavet korrekt. Jeg har kontrolleret om mine udsagn er rigtige og det er de rigtige outputs der kommer fra mine forspørgelser.

Problemet kommer efter denne del af koden "echo "<ul class=\\"niveau2\\">";" i den første del af den store whileløkke.

Håber virkelig der er nogen, der kan hjælpe for jeg er ved at blive sindsyg.. :S

Mvh

Sol

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2006 06:10 af Bruger #5297
11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeg har forstået dit problem ret (som jeg næsten er sikker på jeg ikke har) skal du nok bruge noget Javascript til dette.

altså hvis du vil give dine links en hover funktion så submenuen popper frem når man har musen over et link er du nødt til at bruge javascript. Husk på at PHP kun udføres når siden hentes fra serveren til brugeren og ikke imens brugeren ser siden

Jeg svarede jo sådan set ikke på noget :) sagde bare den sagde der var en fejl.

ps. måske burde overveje at skrive dine queries
mysql_query() or die(mysql_error());

Hvis jeg har forstået dit problem ret (som jeg næsten er sikker på jeg ikke har) skal du nok bruge noget Javascript til dette.

Nej det burde kunne lade sig gøre med CSS, PHP og MySQL.. Det er gået fint indtil videre.. Det er kun den ene undermenu der ikke virker.. :)

der er en mysql_fejl ifølge din test sides source.

altså hvis du vil give dine links en hover funktion så submenuen popper frem når man har musen over et link er du nødt til at bruge javascript. Husk på at PHP kun udføres når siden hentes fra serveren til brugeren og ikke imens brugeren ser siden

Hej Steffen.

Jeg har altså bygget menuen med CSS, PHP & MySQL. Der er absolut intet brug af Javascript. Og nu virker det faktisk.. :)

Testsiden der virker.

Mvh

Sol

der er en mysql_fejl ifølge din test sides source.

Tusind tak for hjælpen.. Den fejl havde jeg sq ikke lige set.. :)

Er rettet nu og det virker.. ;)

Nørden svar lige med mulighed for point, hvis du vil have UP..

Mvh

Sol

Indlæg senest redigeret d. 14.12.2006 20:55 af Bruger #5297
Nu skal du bare nok validere siden, da den nu ikke ser så godt ud i Firefox mere.

Nu skal du bare nok validere siden, da den nu ikke ser så godt ud i Firefox mere.

Ja det er jeg klar over. Det har den faktisk ikke gjort på noget tidspunkt, da jeg ikke har optimeret den til Firefox endnu.. ;)

Jeg har faktisk kun 6 fejl på testsiden og den kommer med fejl på kode, som jeg ikke kan se fejl i. Det er noget med <li> og <ul>, som den mener jeg ikke åbner og lukker korrekt.. :S

Mvh

Sol

Jeg svarede jo sådan set ikke på noget :) sagde bare den sagde der var en fejl.

ps. måske burde overveje at skrive dine queries
mysql_query() or die(mysql_error());

Hvad gør "or die(mysql_error());" og kan jeg indsætte noget i den inderste parantes?

Mvh

Sol

<< < 12 > >>
t