Resæt hjemmeside

Tags:    php

Hej
Jeg er ved at starte min egen side hvor jeg sælger CMS systemer. Har oprettet en demo side så man kan se hvordan siden man kan købe ser ud. Jeg ville gerne lave demo siden sådan, at en potentiel køber også kan se administrationsområdet. Da alle så ville kunne ændre siden, ville det være rart hvis den kunne resætte sig selv engang i døgnet, altså bare køre en database forespørgsel med en standart sql fil. Nogen der har en ide til hvordan jeg kan lave dette?

Hvis du har adgang til cron jobs, er det klart at anbefale.

tror faktisk ikke du kan gøre det uden at bruge cronjob. Der er dog forskellige steder på nettet der gratis stiller denne service til rådighed prøv at kigge her:
www.webcron.org
www.cronjob.de

Det du skal gøre er at sætte disse services til at kalde en reset php fil på din server.

Du kan måske lave en tabel i din database, hvor du registrerer hvornår der sidst har været en bruger på siden. Der lægger du så også informationer om hvornår siden sidst er blevet nulstillet. Når en person så går ind på siden får du den til at tjekke om siden er blevet nulstillet den pågældende dato. På den måde kan der godt ligge gamle informationer i databasen et par dage, men så snart en bruger så åbner siden vil denne så blive nulstillet og du har løst dit problem?

Håber det var til at forstå ;)

hvis du ikke vil bruge et cronjobs, kan du jo føre en sætning nogenlunde lig denne ind relevante steder:
if (time() % 3600 == 0) reset();
time() giver dig den nuværende unix tid (antal sekunder siden 1 januar 1970), % er modulus (resten ved en heltals division), og når resten er 0 må der jo være gået en time, ik?

den er heller ikke synderligt systemkrævende.

håber det kan give lidt inspiration.

//Troels

Hey allesammen
Tak for alle forslagene vil give mig til at undersøge dem nærmere:D
Endnu engang tak og god jul til alle:)

hvis du ikke vil bruge et cronjobs, kan du jo føre en sætning nogenlunde lig denne ind relevante steder:
time() giver dig den nuværende unix tid (antal sekunder siden 1 januar 1970), % er modulus (resten ved en heltals division), og når resten er 0 må der jo være gået en time, ik?

//Troels

Den skal resette, hvis der er nogen der besøger sigen, lige nøjagtigt når klokken er hel? Det giver da ikke mening.

Hej igen
Da jeg ikke gider sidde og indsætte min database i en php fil . Ville jeg bruge en php fil til at køre en sql fil, når den bliver kaldet af mit cronjob. Kan bare ikke lige få den kode der skal køre sql filen til at virke.
Fold kodeboks ind/udKode 

//Troels

Den skal resette, hvis der er nogen der besøger sigen, lige nøjagtigt når klokken er hel? Det giver da ikke mening.

Arrh, dang, my bad, den detalje havde jeg lige glemt!
nej, så er et cronjob sq løsningen! Kunde gruppen bliver næppe stor nok til at det stokastisk set altid vil virke!

//Troels

t