2 'små' spørgsmål

Tags:    delphi

<< < 123 > >>
2 ting:

1: Hvordan laver jeg så man kun kan skrive inden for hvad der kan være på et A4 papir???
jeg bruger memo

2: Hvordan laver jeg så når man vælger en skrifttype er det kun for det markerede eller resten af dokumentet som Word??



22 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ja det det første spørgsmål gemmer vi lidt, for hvis du kunne skifte skrifte størrelse på markerede så skal du ikke bruge tmemo men richedit der ligger under win32, der følger en demo med delphi. den ligger i Demos\\Doc\\TextEdit den kan du lige undersøge, jeg har ikke undersøgt den nærmere, men det kan være at den også kan give svar på dit første spørgsmål.



For at kunne ændre skriftype på en bestemt del af dokumentet skal du bruge TRichedit i stedet for Tmemo

hvis du vælger at bruge Trichedit kan skriftypen ændres med

Richedit1.selattributes.name := Comobobox1.itemindex // hvis du vil kunne vælge mellem skriftyperne i en combobox



jamen nu har jeg lige fået bixet den her tekst editor sammen og er Lige begyndt på Delphi så derfor tror jeg at jeg smadre det hele hvis jeg ændre det nu.. Kan jeg ikke poste det og så i ændre det og fortæller mig hvad i har ændret?

Fold kodeboks ind/udKode 


[Redigeret d. 20/06-03 16:18:57 af Rasmus Jørgensen]



eller vil i hellere ha det hele som en zip og så lige lave den der rickedit og det ??



eller vil i hellere ha det hele som en zip og så lige lave den der richedit og det ??

Sorry ramte svar knappen istedet for ret knappen.. Min fejl..

[Redigeret d. 20/06-03 17:10:30 af Rasmus Jørgensen]

http://www.chatsniksnak.dk/teksteditor.zip

[Redigeret d. 20/06-03 17:30:06 af Rasmus Jørgensen]



du kan jo tage backup af dit projekt, og derefter fjerner du din tmemo (den hedder memo1), og sætter en richedit ind istedet, da du har lavet en masse arbejde i forvejen, omdøber du bare din richedit fra richedit1 til memo1. det er næsten fusk men jeg mener det virker (har ikke lige prøvet det af)



Du vil ikke lige gøre det med de der filer man kan hente på min side???
For det virker sq nok ikke hvis jeg gør det? :D
-----------------------------------
Out from here :D



Du vil ikke lige gøre det med de der filer man kan hente på min side???
For det virker sq nok ikke hvis jeg gør det? :D
-----------------------------------
Out from here :D



Så gør jeg det.



Jeg har lavet det, jeg har ikke checket udskriv funktionen(er løbet tør for usb huller)
jeg sender det bare til din email.



Den virker :D
Hvordan laver man så spg. 1 ?



<< < 123 > >>
t