En hurtig FileWriter?

Tags:    java

Hej..

Er der en som kan vise en kode over hvordan en filewriter ser ud - den skal bare kunne skrive et enkelt ord nederst i en tekstfil, og derefter lave et linieskift...

Jeg har kigget nedenfor, men jeg kan ikke overskue det, så jeg kan komme igang :S .. Og det er på trods af at jeg fik lavet min filereader uden problemer...
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/io/FileWriter.html

På forhånd tak for hjælpen.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke testet da det er lavet i udv.dks "quick post" box"

du kan jo prøve at til true som argument i
FileWriter fw = new FileWriter(f);
altså:
FileWriter fw = new FileWriter(f, true);

jeg har ikke testet det men javadoc'en siger:
FileWriter
public FileWriter(File file,
boolean append)
throws IOExceptionConstructs a FileWriter object given a File object. If the second argument is true, then bytes will be written to the end of the file rather than the beginning.

Parameters:
file - a File object to write to
append - if true, then bytes will be written to the end of the file rather than the beginning
Throws:
IOException - if the file exists but is a directory rather than a regular file, does not exist but cannot be created, or cannot be opened for any other reason
Since:
1.4

hilsen
Troels

Indlæg senest redigeret d. 09.12.2006 21:30 af Bruger #2967
Takker.. Men det der sletter alt hvad der er i tekstfilen inden den tilføjer "indhold" ... Kan man ikke gøre så den bare tilføjer indhold nederst, og tilføjer et linieskift?

Takker.. Men det der sletter alt hvad der er i tekstfilen inden den tilføjer "indhold" ... Kan man ikke gøre så den bare tilføjer indhold nederst, og tilføjer et linieskift?

Jo:

Du ændre bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

til
Fold kodeboks ind/udKode 

t