bøger til photoshop

Tags:    grafik webdesign

jeg kan se det er en del tid siden der er blevet skrevet nogle boganbefalinger på denne side.
Hvilke bøger har i selv haft gode erfaringer med indenfor photoshop??

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke rigtig har læst nogle bøget til PhotoShop - jeg har holdt mig til tutorials på nettet og så ellers bare prøvet mig frem :)

Evt. kan du jo checke tutorials-sektionen ud, der er altså virkeligt mange gode imellem :)

Photoshop CS2 bible er den mest kreative bog, jeg læste selv PS3 Bible og blev god af det.
Selve PSmanualen er rimelig kedelig, men der står i det mindste tingene i manualform.

Så en combi..ellers er der WOW bøgerne, men det er sådan mere "hold op mand hvor er jeg spændende jeg kan lave en bevel". Det er ikke sådan grundlæggende. Jeg har dog lige læst WOW illustrator og synes faktisk den var helt i top. (det modsiger så sig selv), men WOW, Bible eller manual.

...

eneste problem er at de er megalange. så det er seriøs læsning.

tutorials synes jeg kun du skal bruge hvis du har et enkeltstående problem. Manualbøgerne er gode til at finde ud af hvilke knapper der er til hvad. Selvom du sikkert kan finde en tutorial på "correct white balance with levels" er det rart at vide hvad det rent faktisk er..

t