En god idé er at gøre det så ofte som muligt, i vores projekter bruger vi stort set classes til alt. hvis vi f.eks. har en samling af funktioner der relatere til hindanden bruger vi statiske classes og alle steder hvis du f.eks. har en et forum post har vi en class der hedder ForumPost. der er visse fordelete ved at bruge classes til relativt simple ting som f.eks. et forum post. vores erfaringer har vist at det gør det lettere for en anden programmør at forholde sig til et object og en samling metoder frem for at skulle holde styr på databases struktur.
Men jeg vil også påpege at med hensyn til brug af objects og classes kommer også et krav om at du bør overholde et sæt af regler for hvordan sådan noget skal skrues sammen. en anden vigtig ting er at du overvejer at kigge på design patterns nu hvor du er igang. til det formål kan jeg varmt anbefale at du læser bogen "Head First: Design Patterns" fra oreily
http://www.amazon.co.uk/Head-First-Design-Patterns/dp/0596007124/sr=8-1/qid=1165402580/ref=pd_ka_1/026-4103897-2078802?ie=UTF8&s=booksbogen er skrevet til Java men den er relativt let at finde ud af og du kan tage alle principperne og implementere direkte i PHP
Hvis du har brug for at jeg skriver et par eksempler til dig må du lige sige til.
MVH
Steffen