Søger hjælp til test af funktioner på hjemmeside.

Tags:    .net

Hej udviklere.

Jeg har lavet nogle funktioner i ASP.NET, men kunne godt tænke mig at få dem testet lidt af, inden at jeg begynder at bruge dem for alvor.

På siden http://www.itsup.dk har jeg fornylig lavet en billedgalleri-funktion, som jeg gerne tror kan danne grundlag for et godt galleri-system, og det er primært det jeg vil have testet. De andre funktioner på siden, ser jeg dog også gerne en kommentar på.

Ja, i er nødt til at oprette jer på siden, da dan enkelte brugers ID er grundlag for hele siden, og for at sikre folks data bare en smule. Jeg vil dog slette jeres konto totalt på opfordring.

Mange af funktionerne er kun i et begynderstadie, især min chat som stort set kun lige virker...

Kommentare som "Den er go'" eller "Sikke noget skidt" vil gøre mig sindsyg. Kontruktiv kretik modtages med stor taknemmelighed.

På forhånd, tak for hjælpen. :D

TLyngeJ

Nu har jeg ikke oprettet mig på siden og har derfor ikke tjekket dine funktioner. Men jeg vil gerne komme med lidt kritik til dit design.

Jeg synes det er alt for simpelt og der er ikke rigtig noget "eyecandy" for brugeren. Nu ved jeg ikke hvad siden skal bruges til, men hvis der skal være et stort antal brugere, tror jeg du bedre har en chance for at holde på dine brugere hvis du har et fedt design.

Siden bliver primært brugt til test af ting jeg laver for andre, så jeg har en chance for at vise det frem i et aktivt miljø. Og du har ganske ret. eyecandy er ikke det jeg har mest forstand på, min force er mere selve kodningen, og SQL. Jeg er begyndt at lave noget grafisk gejl med AJAX, resultatet kan ses i galleriet og i chatten, men hvis det er noget der skal fange brugerne, så skal jeg nok til at lave noget til forsiden. Det tager dog lang til at lave noget med ajax, da jeg har fundet en del sikkerhedsbrister, når man for eksempel skal eksekvere SQL-sætninger.

Men ellers er min plan at brugeren skal have mulighed for at kunne trække objekter rundt på skærmen, og lukke "rammerne" op og i.

Endvidere, når du har oprettet dig, så har man mulighed for selv at bestemme over ens forside, og hvad der skal være på den. Dette skal selvfølgelig udvides.

Tak fordi du gad at kigge forbi 8)

Og dine betragtninger er taget til nøje efterretning.

Med venlig hilsen

TLyngeJ (undskyld evt. stavefejl, jeg har lidt travlt ;-) )

t