Qt frameworket, det virker ikke helt

Tags:    c++

Hej,
jeg har lige siddet og prøvet at lave en lille med det dersens Qt-framework. Det er første gang jeg kigger på det, så jeg er på helt bar bund.
Jeg var lige inde og kigge i de tutorials der følger med når man downloader Qt. Jeg har taget koden fra "t1" og smit i en fil "main.cpp" et andet sted og prøvede så at compile det med qmake -project -> qmake -> make, men det ser ikke helt ud til at virker. Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i forskellige tutorials på nettet, men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor den ikke kan finde header filerne qapplication og qpushbutton.
Her er fejlmeddelsen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2006 13:45 af Bruger #10320
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at sætte qt's includepath ( $(QTDIR)/include ) i CPLUS_INCLUDE_PATH

Det er ikke så smart at oprette det samme spørgsmål flere gange på samme tid:

http://www.eksperten.dk/spm/748526

Det er ikke så smart at oprette det samme spørgsmål flere gange på samme tid:

http://www.eksperten.dk/spm/748526

der kom ingen svar i tilstrækkeligt lang tid, så jeg valgte at poste det her også.

Prøv at sætte qt's includepath ( $(QTDIR)/include ) i CPLUS_INCLUDE_PATH

Jeg gjorde følgende men det virker heller ikke helt.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg prøvede så at gøre det igen, og der fik jeg en fejlmeddelse der tyder på at den tror at en del af qt-arkivet, er den mappe jeg installerede det fra. Hvordan ændrer jeg det til den mappe hvor det faktisk er?

cout@ucb:~/Programmering/Hack$ qmake -project
cout@ucb:~/Programmering/Hack$ qmake
cout@ucb:~/Programmering/Hack$ make
g++ -c -pipe -O2 -Wall -W -D_REENTRANT -DQT_NO_DEBUG -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_SHARED -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/include/QtCore -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/include/QtCore -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/include/QtGui -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/include/QtGui -I/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/include -I. -I. -I. -o main.o main.cpp
g++ -Wl,-rpath,/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/lib -o Hack main.o -L/usr/local/Trolltech/Qt-4.2.2/lib -lQtGui -L/home/cout/Downloads/qt-x11-opensource-src-4.2.2/lib -L/usr/X11R6/lib -lpng -lSM -lICE -lXi -lXrender -lXrandr -lXfixes -lXcursor -lXinerama -lfreetype -lfontconfig -lXext -lX11 -lQtCore -lz -lm -lglib-2.0 -ldl -lpthread

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2006 13:48 af Bruger #10320
t