Upload problemer efter intall af PHP 5

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har netop installeret PHP 5 på min Mac med OS X Tiger (og Apaché) for at få GD Lib. Problemet er bare, at nu virker mine upload scripts ikke længere! De virkede fint med PHP 4, så hvad kan være galt?

Mvh
Gunnar

Hej Gunnar,

Jeg har ikke sat mig ind i PHP5, men der er lavet en masse ændringer i PHP5. D.v.s. at du højest sandsynligt bare skal opdatere din kode til "et nyt sprog".

Men hvad var der i vejen med GDlib til PHP4?

Det har jeg da altid brugt uden problemer.

M.v.h. Johnny Rasmussen.

Hej Johnny,

De funktioner jeg bruger, er så vidt jeg kan se på php.net ikke ændret. Jeg får heller ingen fejl. Problemet er, at filer jeg forsøger at uploade, de eksisterer bare ikke i mappen de blev uploaded til, efter at koden er afviklet. Sjovt nok får jeg ingen fejl. Jeg HAR tjekket rettigheder, og var dette problemet ville jeg også få en fejl. I øvrigt virkede det fint før...

Jeg blev anbefalet at intallere PHP 5 med GD Lib.

Mvh
Gunnar

Hmm, så bliver jeg/vi nød til at se noget kode.

Men tror jeg vil hoppe i seng, skal se hvad jeg kan gøre når jeg står op, hvis ikke en af de der A-mennesker når det før mig.. :P

M.v.h. Johnny

Jeg har kigget på PHP.INI. Der var upload_tmp_dir sat til:

; upload_tmp_dir

Nu har jeg rettet den til:

upload_tmp_dir = /Library/WebServer/Documents

...men det gjorde ikke den store forskel (efter genstart af Apache).

Her er i øvrigt koden - den fungerer fint på en ekstern webserver i øvrigt...

Fold kodeboks ind/udKode 

Ups - 2x $src = ..... min fejl :D

Når man uploader filer mener jeg da man bruge move_uploaded_file??.

Når man uploader filer mener jeg da man bruge move_uploaded_file??.

Det kan man også, men dette script virker i praksis på flere hjemmesider jeg allerede HAR lavet, og nu virker det altså ikke på min maskine lokalt, efter PHP 5 blev intalleret.

Hvilke indstillinger bruger du? Hvis du bruger php.ini-recommented, skal du ændre i den, for at få udskrevet fejlbeskeder på skærmen.

Jeg tillader mig hermed at poste min php.ini

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh
Gunnar

<< < 12 > >>
t