Lille problem med div og align

Tags:    php

Hej igen gutter (:

Nu er jeg så igang med en lille tagwall, i sig selv er det ikke et problem, problemet ligger at jeg ikke kan få div til at gøre som jeg vil have det!

(ja, ved godt det måske ikke er det rigtige fora, men bruger altid php, og tagwallen er php, så det kan vel liiiige blive en eniiiger :p)

Min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

1: Tag jer ikke af <table> som omslutter selve <div> boksene, et forsøg jeg havde med at få den til at aligne dem.

Jeg vil have at boksene kommer ind i midten af sitet, og jeg ved problemet ligger i at jeg bruger style="float:left;" til begge bokse, men hvis jeg ændre dette så står boksene ikke som de skal.

Altså hurtig opsumering; Jeg skal have fundet en måde og centrere boksen (som en enhed) i midten, uden at ødelægge opstillingen af boksene og inputs etc.

Har ikke fundet en løsning ved at bruge tabeller ;/

Help queryed to server....loading/reply thanks...

Takker (:

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej igen gutter (:

Nu er jeg så igang med en lille tagwall, i sig selv er det ikke et problem, problemet ligger at jeg ikke kan få div til at gøre som jeg vil have det!

(ja, ved godt det måske ikke er det rigtige fora, men bruger altid php, og tagwallen er php, så det kan vel liiiige blive en eniiiger :p)

Min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

1: Tag jer ikke af <table> som omslutter selve <div> boksene, et forsøg jeg havde med at få den til at aligne dem.

Jeg vil have at boksene kommer ind i midten af sitet, og jeg ved problemet ligger i at jeg bruger style="float:left;" til begge bokse, men hvis jeg ændre dette så står boksene ikke som de skal.

Altså hurtig opsumering; Jeg skal have fundet en måde og centrere boksen (som en enhed) i midten, uden at ødelægge opstillingen af boksene og inputs etc.

Har ikke fundet en løsning ved at bruge tabeller ;/

Help queryed to server....loading/reply thanks...

Takker (:

Hejsa..

Jeg har rodet lidt med det her i ren CSS og html, så derfor får du koden uden brug af <table>.

HTML Koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS Koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan se hvordan ovenstående kode virker på Nakskov Amatørscenes hjemmeside. Jeg har desværre kun fået det til at virke i IE indtil videre, men det er valid CSS og HMTL, så det burde kunne optimeres til Firefox, Opera og så videre. En af mine venner har sagt noget med angivelse af positioner på de forskellige <divs>.

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Ellers kan du måske finde noget hjælp her W3C kig under CSS.

Med venlig hilsen

Sol

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2006 02:12 af Bruger #5297
er det ikke bare noget a la
Fold kodeboks ind/udKode 

ikke testet

t