Idéer til et projekt

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]



20 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]

Lav et program hvor man loader et dokument, hvor man så kan trykke på en knap, så sætter den kommaer i dokumentet :)
Tror at man vil kunne bruge det :)

MVH.
ALA

P.s Bare et forslag!



kender du the games factory? som titlen måske antyder, så er det et program til at lave spil i.
det er omfattende, men kæft hvor kunne det være fedt, jeg har selv lidt i tankerne i den retning
MVH.

_____ _ _ ___ ___ __ ____
|_ _| | |/ / / __ \\\\ | _| | | / __/
| | | / | | | | | |_ | | \\\\ \\\ | | | / | | | | | _| | | \\\\ \\\ | | | | | |__| | | |_ | |___ / /
| | |_| \\\\____/ |__| |____| /_/



hvad med en FTP server der er lav på resurce bruget ville være max nice... (Du kunne jo kalde den Z-Serv :))


-
WWW: http://neuros.h4f.dk
email: neuroman@ebvum.dk



Du kunne jo lave en engine, som man så kunne bruge til et spil.
Men det kræver at du skal kunne OpenGL, eller directX

Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk



Lav en opdatering til Dev-C++ eller Dev-Pascal, som kan downloades gratis på www.bloodshed.net og source-koden er skrevet i Delphi.

Opdateringen kunne være en GUI-developer som ligner Delphi, så man kan designe sine applikationer ligesom i Delphi.





Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]


Lav en Web Browser som bruger din Egen engine. DVS.
ikk' noget med at bruge Gecko eller Microsoft Internet Control.
Dette projekt involvere at du laver en redering engine. Det kommer
kun til at tage et par år, eller tre.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]


hvad med et antispam program som integreres i Outlook, lige fortiden kan man i Outlook kun vælge
en som man kan blokke, hvad med en multiselect, som så bliver logget på en database, og næste gang du modtager en masse uønskede mails bliver den smidt over i slettet post.

vh
stone



Indtil vidre er det Chadi der er kommet med det bedste/eneste forslag. Er der ikke andre???


Hej jesper...
Hvad med at lave en wannabe stifinder der er lidt bygget op som f.eks. windows commander ( ved godt det ikke hedder det mere) men lidt i den stil og så med ftp adgang måske op til flere på en gang... og så må der jo gerne laves et gejlet udseene .... det ville være noget af en projekt ...




Hmm... har sådan en lille ide... ved ikke om det virker... hvis man nu lavede et program der kunne anylisere er billede (*.Jpg, *.bmp o.s.v.?) og så finde ud af hvad hvert pixels farve er... f.eks:

Man har et Jpg-billede på 4 * 4 px, altså 16 pixel ialt. Forestil dig det som et diagram. Så finder man grundfarvenes værdi i hvert pixel... f.eks. pixel X1, Y1 er 255 rød, 255 gul og 255 blå ( = hvid). Nu siger vi at program har fundet hver eneste pixels grundfarve værdi og så gemmer den det som et tekst dokument (*.txt)... lidt lignende det her:

255, 255, 255 (altså det er pixel X1, Y1) o.s.v. ...

Meget store billeder fylder rigtig meget og kan ikke lægges på en diskette... men det kan tekstdokumenter...

Så har programmet gemt tekstdokumentet og så kan man jo ligge det ud på en diskette o.s.v... uden at det næsten fylder noget...

Det eneste det kræver er et program man kan bruge til at "pakke" det ud igen med, og som man kan gemme det som en billede-fil med igen...


Ses nok, ik...' :-)



Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder prugbart


Har du ikke gang i dit Kunde Center program?




<< < 12 > >>
t