Idéer til et projekt

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]



20 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]


ZClient til din side www.zig-software.dk.. en klient like UdvKlient :)

[Redigeret d. 08/06-03 17:43:36 af ALA]



Den med kommaerne er slet ikke en dårlig idé !





Hvad med en lommeregner? Det vil da også være en idé

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk



Hej

Jeg har nu siddet i tre timer og været ved at rykke hår af mig selv, fordi jeg ikke kunne finde på noget at programere. Så nu spørger jeg jer!! Har i nogen idéer til et program jeg kunne lave?? Det skal helst ikke være alt for små programmer. Men sådan i mellem klassen og op efter.

Håber på at hører fra jer!!!

10 points til hvert program jeg finder brugbart

[Redigeret d. 08/06-03 17:20:07 af Jesper]
Lav et program hvor man loader et dokument, hvor man så kan trykke på en knap, så sætter den kommaer i dokumentet :)
Tror at man vil kunne bruge det :)

MVH.
ALA

P.s Bare et forslag!


Ved du godt hvor svært det er at lave et sådan program?
Det skal jo kunne analysere tekst 100% efter den danske retskrivningsreform... Hvis det var så "nemt", ville det nok også være implementeret i de forskellige office pakker?

Hilsen Peter aka XtenS
xtens@beerteam.dk
------------------------
Hvis man blander vand og salt, så bliver det til ILD!



Indtil vidre er det Chadi der er kommet med det bedste/eneste forslag. Er der ikke andre???



En webeditor vil da os være en idé.
Hvor der er et php bibiliotek, med php's funktioner.

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk



En webeditor vil da os være en idé.


Det har jeg lavet... En ftp server ville være en mulighed... Ellers andet?



Du kunne jo lave en engine, som man så kunne bruge til et spil.
Men det kræver at du skal kunne OpenGL, eller directX

Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk


Mit forslag var næsten det samme blot udvidet med visuel programmering
MVH.

_____ _ _ ___ ___ __ ____
|_ _| | |/ / / __ \\\\ | _| | | / __/
| | | / | | | | | |_ | | \\\\ \\\ | | | / | | | | | _| | | \\\\ \\\ | | | | | |__| | | |_ | |___ / /
| | |_| \\\\____/ |__| |____| /_/



Lav en mp3 afspiller / vide afspiller.. Jeg savner et program som kan det <b>hele</b>. Og så skal det være lile og bruge få resourcer.



Hmm... har sådan en lille ide... ved ikke om det virker... hvis man nu lavede et program der kunne anylisere er billede (*.Jpg, *.bmp o.s.v.?) og så finde ud af hvad hvert pixels farve er... f.eks:

Man har et Jpg-billede på 4 * 4 px, altså 16 pixel ialt. Forestil dig det som et diagram. Så finder man grundfarvenes værdi i hvert pixel... f.eks. pixel X1, Y1 er 255 rød, 255 gul og 255 blå ( = hvid). Nu siger vi at program har fundet hver eneste pixels grundfarve værdi og så gemmer den det som et tekst dokument (*.txt)... lidt lignende det her:

255, 255, 255 (altså det er pixel X1, Y1) o.s.v. ...

Meget store billeder fylder rigtig meget og kan ikke lægges på en diskette... men det kan tekstdokumenter...

Så har programmet gemt tekstdokumentet og så kan man jo ligge det ud på en diskette o.s.v... uden at det næsten fylder noget...

Det eneste det kræver er et program man kan bruge til at "pakke" det ud igen med, og som man kan gemme det som en billede-fil med igen...


Ses nok, ik...' :-)


Hvis det er et stort billede er der også mange pixels (800 x 600 = 480 000) og så bliver din textfil mindst lige så stor som billedet (faktisk bliver din tekstfil nok mange gange større da det ikke er den mest smarte måde at gemme dine informationer og så bliver JPEG-filer også komprimeret).

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk



<< < 12 > >>
t