Numlock/Scrollock/Capslock

Tags:    php

Hej,

Har PHP en funktion til at se om Numlock/Scrollock/Capslock er slået til når dataene postes?

Hvis et andet sprog - som JavaScript - har en sådan funktion må I også godt sige det :)

Thomas

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis det er fordi de kun må bruge små bogstaver kan du bruge, tror nok den hedder str_tolower, eller noget i den stil. Den konverterer store til små og der findes også en til det omvendte.

Jeg har fundet den her til caps-lock men jeg har ikke testet det... håber du kan bruge det..

http://www.howtocreate.co.uk/jslibs/htmlhigh/capsDetect.html

yes du er inde på det rigtige :) du skal over i noget javascript, hvis det overhovedet kan lade sig gøre der.

hvis det er fordi de kun må bruge små bogstaver kan du bruge, tror nok den hedder str_tolower, eller noget i den stil. Den konverterer store til små og der findes også en til det omvendte.

Det er det ikke :) Kender den godt, og den hedder StrToLower, altså uden underscore.

Jeg skal i princippet ikke bruge det til noget, tænkte bare det kunne være sjovt at se om en sådan funktion findes... :)

Jeg har ikke tid til at tjekke koden i den næste lange tid, desværre, så jeg håber bare den virker. Det burde den vel :) Tak for svaret.

t