MySQL og Lua

Tags:    databaser

Sidder og er ved at kode et lille Addon til world of warcraft med Lua kode.

Formålet er simpelt, nemlig at man fra spillet skal kunne læse medlemslisten fra en hjemmesides DB.

Lua er meget simpelt og umiddelbart hart jeg ikke kunne finde noget at connecte til en DB med.

Nogen der har erfaring eller ved hvordan man kan gøre det?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kan nogen hjælpe mig med at lave min egen privar sever?:pirat::evil::$:roll::|:D:O:lol::(:'(:B:X:@:P:S:bounce:;):)

Indlæg slettet af admin/co-admin!

World of Warcraft har ingen LUA bindings til at forbinde til en SQL database, og får det aldrig. Den eneste måde du kan gøre det på p.t. er nok at læse listen fra en fil som du har et eksternt program til at opdatere.

F.eks. kunne man lave en batch-fil der første kørte din updater, og derefter startede World of Warcraft.

World of Warcraft har ingen LUA bindings til at forbinde til en SQL database, og får det aldrig. Den eneste måde du kan gøre det på p.t. er nok at læse listen fra en fil som du har et eksternt program til at opdatere.

F.eks. kunne man lave en batch-fil der første kørte din updater, og derefter startede World of Warcraft.

Ok. denne fil kan den ligge på en webserver eller skal den downloades til wow så?

og hvordan ville en evt batchfil så se ud?

Filen skal ligge et sted hvor du kan læse den fra World of Warcraft's LUA interface, så den skal hentes fra nettet.

Man ville så lave et lille program som henter f.eks. en XML fil fra en server og gemmer dem i et eller andet filformat, som du så læser fra World of Warcraft's LUA interface.

Man kunne så lave en batch fil som f.eks.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den ville så starte download_member_list.exe, som ville hente og gemme en opdateret liste, og derefter ville den starte Launcher.exe. Det kunne sikkert laves smartere, men det var lige hvad jeg kunne komme på :)

Filen skal ligge et sted hvor du kan læse den fra World of Warcraft's LUA interface, så den skal hentes fra nettet.

Man ville så lave et lille program som henter f.eks. en XML fil fra en server og gemmer dem i et eller andet filformat, som du så læser fra World of Warcraft's LUA interface.

Man kunne så lave en batch fil som f.eks.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den ville så starte download_member_list.exe, som ville hente og gemme en opdateret liste, og derefter ville den starte Launcher.exe. Det kunne sikkert laves smartere, men det var lige hvad jeg kunne komme på :)

aha..

Vil det sige at jeg eks kunne kode et prg i C++
som.

1. Kontakter et PHP script på webserveren som henter data fra mysql databasen og gemmer det i en .Lua fil
2. Downloader pågældene .Lua fil og lægger den ind i mit addon.
3. Starter wow og lukker sig selv ned efterfølgende.

eller er der en smartere måde at gøre det på ?

Det er vidst den nemmeste du har fat i der :)

ok.. træls det skal være så besværligt.

well. tak for hjælpen

in python the program to get data from the net would bee like this.

Fold kodeboks ind/udKode 

:D

Indlæg senest redigeret d. 29.04.2007 22:38 af Bruger #11708
t