2 spørgsmål...

Tags:    delphi

Hey!
Jeg har to spørgsmål til jer...

1. Hvordan kan man lave sådan, at ens program hele tiden ligger bagved de andre programmer? Altså sådan at det altid lægger på skrivbordet.

2. Hvordan kan man lave formen gennemsigtig? Man skal stadig kunne se label1. Det skal helst være sådan at man kan klikke på ikonerne igennem. (Det ligger jo altid på skrivebrdet!)

Håber at det kan lade sig gøre!



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Kasper,

Den bedste løsning på problemet vil være at bruge dit skrivebord som et Canvas, og "tegner" derved dit program ovenpå skrivebordet. Så har det ingen effekt (når brugere prøver at trykke på noget). Derved kan du stadig bruge dine ikoner på skrivebordet, dog vil du ha problemer hvis brugeren skal kunne bruge evt. objekter i dit program.

Jeg sidder lige på skolen, så har ikke lige noget kode jeg kan komme med, men søg evt. på google du finder massere, ellers kan jeg lige smække noget op når jeg engang kommer hjem.



du kan sætte forms transparentColor til true og sætte formens transparentcolorvalue til formens color, sæt begge farverne til en eller anden farve du aldrig vil bruge. Form vil dog stadig væk have en border og caption og jeg kan kun fjerne disse ved at sætte formen borderstyle til bsnone der dog fjerner begge.



Okay ;) Og det virker.. Men hvad med spg. 1?



Kan man overhovedet gøre det med spg 1??




Tak Ken, det må du meget gerne :)



t