.htaccess og Internet Explorer

Tags:    diverse

Hej,

Jeg har et .htaccess dokument liggende på min server.
I dokumentet står der:

ErrorDocument 404 /index.php

Altså så man bliver overført til index.php ved en 404 fejl. Men det virker ikke i Internet Explorer. Dog virker det fint i Firefox. Kan nogen forklare hvorfor?

Hilsen Thomas

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg mindes en gammel historie om at et dokument der bliver brugt som 404 side skal have en vis størrelse for at IE viser den - ellers viser browseren selv noget information. Om det er det der sker her skal jeg ikke kunne sige, men prøv at smide en bunke overflødig tekst i din 404 fil, og se om det gør en forskel :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det skulle gerne være noget, der foregår serverside, så browseren skulle være ligegyldig. Har du et link til at se?

Ja, den skal være over 512 byte.

Jeg mindes en gammel historie om at et dokument der bliver brugt som 404 side skal have en vis størrelse for at IE viser den - ellers viser browseren selv noget information. Om det er det der sker her skal jeg ikke kunne sige, men prøv at smide en bunke overflødig tekst i din 404 fil, og se om det gør en forskel :)

Ja det er helt rigtigt, IE er en underlig browser :P.

Nu skal du ikke lægge ord i min mund, Jonas - jeg kan godt lide IE :). Jeg ved i øvrigt ikke om ovenstående gør sig gældende for version 7, jeg har kun hørt det om tidligere versioner. Firefox er i øvrigt en betydeligt mærkligere browser på min computer i disse dage, men pyt nu med det ;)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja, lagde godt mærke til det lød som om jeg fik dig til at lyde som om du ikke kan lide IE. Defor satte jeg et komma for at adskille de 2 sætninger så de ikke skulle forstås i sin helhed, istedet hver for sig....det lykkedes ikke helt :P. Rigtigt nok er IE7 en bedre browser end den gamle (har nu ikke prøvet den endelige udgave men betaen så udmærket ud). Men jeg kan nu bedre lide browsere såsom Firefox der er baseret på den med W3 kompliante Gecko engine. Men lad os nu ikke lave tråden om til en browser flame war :P.

Indlæg senest redigeret d. 26.11.2006 20:37 af Bruger #3275
Hey h0m1es.

Her er et link: http://dexofan.hotserv.dk/sdsds
(Bemærk mappen "sdsds" ikke eksisterer, jeg har ikke bare givet jer det direkte link til fejlsiden)

Men det betyder jo det virker :)
Hvor vidste I det fra?

Hilsen Thomas.
Ps. Kasper, jeg kan også bedst/godt lide IE :)

Edit: Put lige nogle svar på I andre, ellers får Kasper jo alle pointene :)

Indlæg senest redigeret d. 26.11.2006 20:41 af Bruger #8985
Hey Thomas,

Det er noget jeg er faldet over et par gange, forskellige steder, tror jeg. Jeg har ikke selv haft brug for det, men informationen har åbenbart alligevel hængt ved :)

Mvh.

Kasper (TSW)

512 byte er ikke kun et magisk tal i IE, men også i Firefox. Har du fx et feed, men det har en ikke-feed mime type, fx http://udvikleren.dk/RssFeed.aspx?content=forum som har typen text/xml, så vil Firefox vise det som et feed, hvis feedet starter før 512 byte. Hvis feedet starter efter, vil feedets xml-kilde blive vist.

Okay :):O

Det forstod jeg vist ikke fuldt ud men det lyder klogt :) Men jeg mangler stadig svar fra nogle.

Ps. Jonas, tror du skulle have brugt et punktum i stedet for et komma (eller tre :))

Edit: F*ck det, det er jo bare 15 points.

Indlæg senest redigeret d. 28.11.2006 19:01 af Bruger #8985
t