Google søge resultater i listview

Tags:    visual-basic

<< < 123 > >>
Er der nogen der kan forklare hvordan man får googles søge resultater ind i listview eller listbox.

Det jeg mener er at hvis man laver et program som søger på google, skal resultaterne komme frem i listview som links og med navnet på siden.. som hvis jeg for eksempel søger på google på dvd, ville det første link være:
DVDpriser.dk Din danske prisguide - DVDpriser.dk

Det er lidt ligesom det der er her:
http://planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=66496&lngWId=1

jeg kan ikke finde noget nogen steder som forklare hvordan man får forkortet/encoded eller sådan noget en url adresse.
der er en kode i det program der er link til lige ovenover
som er:
Fold kodeboks ind/udKode 

men det forstår jeg ingenting af.. :-(

25 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
num=40 betyder vel: returner 40 hits!
q=hej betyder vel: question=hej
Så du kan bare ændre 40 til 80, så får du 80 hits, og du kan ændre q=hej til q=dav så får du 80 hits med dav.

Ja det gir mening.. men der er ingen steder i koden der står num=40 eller q=

af de koder du gav mig, kan jeg ikke finde det ihvertfald.. og jeg sætter pris på du har hjulpet mig.. det alletiders..

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

ups.. det var i den url du mente.. hehe
"http://www.google.dk/search?num=40&hl=da&as_qdr=all&q=hej&meta="

nu har jeg fået det til at virke som jeg ville have det.. mange tak Søren.. :D ;) :pirat:

Har du nogen forslag til hvordan man laver en knap, så man får resultaterne fra næste side. Altså to knapper: Frem og Tilbage...?

Jeg ved at når man skal til næste side skal man ændre
der hvor der står:
&start=100

hvis man så laver tallet større går man en side frem, så man kan vel lave en function der skifter tallet ud..?

http://www.google.dk/search?q=hej&num=100&lr=&as_qdr=all&start=200&sa=N

okay.. men jeg ved ikke hvordan jeg får en knap til at skifte tallene ud.. så man kan gå til side 2,3,4,5 osv...

Jeg ville ønske jeg kunne give dig flere points.. ;)
Nu virker det osse med frem og tilbage knapper..
Jeg har tilføjet: List1.Clear
til frem og tilbage knapperne så der ikke kommer flere og flere resultater i listboxen..

Mange tak for hjælpen Søren.. :D

Jeg kan næsten ikke nænne at spørge, men jeg prøver på at få resultatet af søgninger frem på en Label.. altså når man søger på hej kommer der 36.600.000 Søgeresultater..
men kan det lade sig gøre at få resultatet som står mellem:
<b>36.600.000</b>

Her er noget af kildekoden:

<b>Nettet</b></font> </td><td align=right nowrap><font size=-1>Søgeresultaterne <b>1</b> - <b>10</b> ud af ca. <b>36.600.000</b> for <b>hej</b>. (<b>0,10</b> sekunder) </font></td></tr></table>

Ok hermed ny funktion:

Fold kodeboks ind/udKode 

Den kan du så kalde i din Søg, Frem, og Tilbage knap. F.eks. ser Command1_Click sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg siger tak igen Søren.. ;)
men det virker ikke helt rigtigt når jeg gør det ihvertfald..

Jeg får noget i stil med det her, hvis jeg laver det om så jeg får det ind i en textbox i stedet..

<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"><title>hej - Google Search</title><style><!--
div,td{color:#000}

og så mange mange flere linier....

Hos mig returnere funktionen: "Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 35.900.000" så jeg ved ikke hvad du gør galt! Hvad er værdien af Pos1 og Pos2 når du når til linien "GetSearchCount = Mid(Text, Pos1, Pos2 - Pos1)" ?
Man kalder funktionen med alt søge teksten. Den indeholder bla. "><font size=-1>Søgeresultaterne <b>1</b> - <b>10</b> ud af ca. <b>36.600.000</b> for <b>hej</b>."
Funktionen leder efter ">Søgeresultaterne" og angiver i Pos1 på hvilken position denne tekst befinder sig. Så leder den efter den 3. forekomst af "</b>".
Så burde man stå tilbage med: "Søgeresultaterne <b>1</b> - <b>10</b> ud af ca. <b>36.600.000</b>".
Derefter restattes "<b>" og "</b>" med "" således at vi returnere: "Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 36.600.000".
Forstår du ikke hvad koden gør, og kan du heller ikke debugge din kode? Der er jo slet ingen error handling i koden, men jeg får dog samme resultat som dig hvis jeg søger på google efter ingenting, altså at Text1 = "". Det er jo lisom en betingelse at der i resultatet findes teksten ">Søgeresultaterne" ellers virker funktionen jo ikke. Du kan bygge funtionen om således at den ikke returnere noget hvis den ikke finder ">Søgeresultaterne".

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 123 > >>
t