Scrollbar i tabel - problemer med højden

Tags:    html css

Hej kolge hoveder,

Jeg bruger en kode til at lave scrollbar i en tabel celle.
Men når jeg ikke har angivet en højde på cellen kommer den ikke frem, siden bliver bare længere i stedet.

Her er koden med indhold til C/P hvis i vil se hvad jeg mener:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og en udgave uden indhold for bare at se koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit spørgsmål til jeg er så, hvordan klare jeg mit problem?
Siden må ikke blive højere end 100% af browseren.

M.v.h. og på forhånd tak.
Johnny Rasmussen.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dine problemer har selvfølgelig noget at gøre med, hvordan højden på tabelceller og alm. block-elementer beregnes, det kan du finde en masse hyggelæsning omkring i CSS-specifikationen. Suffice it to say, hvis du fx anvender et div-element i stedet for en tabel, vil du kunne få din scrollbar frem.

Ikke desto mindre kender jeg ikke nogen god måde at lave dit design på, eftersom du bl.a. har en tabelcelle ovenover med en fast højde. Du kan vel hente viewportens højde vha. JS, trække højden på tabellen ovenover fra, og ditto med diverse margins osv., og så sætte 'indholds'-boksen til den resterende højde -- men kønt er det jo ikke. I det hele taget er 100% højde ofte noget juks at rode med, det bliver først noget nemmere når CSS3 engang er både færdig og implementeret... Men indtil da (og det vil være ret lang tid) vil jeg nok egentlig bare anbefale dig at anvende et andet layout, fx acceptere at siden kan blive højere end viewporten... :-/

t