Del en klasse op i flere filer?

Tags:    php

Hej

Jeg er igang med et gruppe arbejde med en meget stor og kompleks klasse...

Jeg vil derfor meget gerne have delt klassen op i flere filer, i C++ kan man lave en header fil og nogle cpp filer som indholdeholder logikken...
Hvordan kan man lave noget lign. i php. Altså flytte et af klassens medlemmer ud i en ekstern fil?

Jeg har prøvet (som ikke virker):
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor filen test.foo.php indeholder logikken for class->foo()
Men der virker ikke og det er nødvendigt at dele klassen op i flere filer, da vi er flere der skal arbejde med klassen på engang, på en ftp server. Hvilket ikke rigtigt kan lade sig gøre hvis vi hele tiden overskriver hinanden...

Håber nogen kan hjælpe mig, hvis ikke vil jeg da gerne have vished om at det ikke kan lade sig gøre...

Regards Jop... (Jonas F. Jensen).

Ps. Jeg ved godt at jeg burde benytte SVN eller CVS til at holde styr på min kildekode, men det er lidt overkill i dette projekt... Desuden kan vi ikke teste koden uden en kæmpe MySQL DB...

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er mig der tog fejl det der han skriver kan man godt i php4, kan det tænkes du har glemt at skrive <? ?> i test.foo.php?

Det kan man såvidt jeg ved ikke gøre, i php4 står der direkte en warning om at det kan man ikke.
http://dk2.php.net/manual/en/language.oop.php
kan ikke lige se at de siger det samme med php5.

Ellers kunne du jo bare lave et script der skriver flere filer(de forskellige dele af klassen) ind i anden fil der så bliver til klassens php fil. Dette kræver dog en del vedligeholdese af scriptet, og at man enten kalder scriptet hver gang man uploader eller hver gang man tester klassen.

Kan nu ikke forstå at det ikke skulle virke, jeg har før lavet det på den måde, og det virker altid perfekt, ihvertfald i PHP5. Bruger du PHP4?

Tja.. jeg kører php 5.1

og test.foo.php starter med <?php og slutter med ?>..
Men det kan godt være at der er en fejl jeg skal kigge lidt efter... det ser bare ikke sådan ud...

hvilken fejl skriver den og hvordan ser din test.foo.php ud?

Okay...
En sjov lille miljø variabel i den base class jeg nedarver fra... som slår fejl rapporteringer fra, skulle nok ikke have været der lige nu... :)

Det ser ud til at virke nu... takker for hjælpen...

t