Borland Database Engine

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
User
Bruger #671 @ 04.06.03 12:00
Hej ...

Jeg har lavet er program der indeholder en database. En enkelt TTabel der peger på en *.db fil. Paradox 7.

Programmet virker fint, men flytter jeg det til en computer, der ikke har Delphi installeret, få jeg følgende fejl :

An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109).

Jeg vil ikke installeret Delphi på computeren, man hvad kan jeg ellers gøre????

CAD



12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej ...

Jeg har lavet er program der indeholder en database. En enkelt TTabel der peger på en *.db fil. Paradox 7.

Programmet virker fint, men flytter jeg det til en computer, der ikke har Delphi installeret, få jeg følgende fejl :

An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109).

Jeg vil ikke installeret Delphi på computeren, man hvad kan jeg ellers gøre????

CAD



Hvad med blot at installere Delphi 6 og bruge ADO med en Access databasen.. Det virker..

Hygge
2J



Hej ...

Jeg har lavet er program der indeholder en database. En enkelt TTabel der peger på en *.db fil. Paradox 7.

Programmet virker fint, men flytter jeg det til en computer, der ikke har Delphi installeret, få jeg følgende fejl :

An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109).

Jeg vil ikke installeret Delphi på computeren, man hvad kan jeg ellers gøre????

CAD


Hej

Der skal være installeret BDE på den maskine du vil køre programmet fra. Du kan hente det fra http://info.borland.com/devsupport/bde/. Det kan dog anbefales at gå bort fra BDE, da Borland selv har droppet det og i stedet er gået over til dbExpress.



Gå ind i Project, og så Options. Gå nu ind i fanen Packages. Der skal du fjerne fluebenet ved, Build with Runtimes Packages.

Håber du kan bruge det til noget.

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk




Hvorfra kan jeg downloade en fuldversion (ikke en opdate) af BDE 5.1.


ftp://ftpc.borland.com/pub/bde/devsupport/ updates /bde511en.exe



Dette er ikke en fuld version men kun en opdate.

Claus

Jeg prøvede lige at installere den på en maskine der aldrig har set noget til BDE, og det virkede nu fint...
Men du kan hente tidligere versioner af BDE fra http://info.borland.com/devsupport/bde/oldver.html.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om BDE og skrive dit program om så det benytter f.eks. ADO eller dbExpress. BDE er dødt og bliver ikke videreudviklet længere...


Det er faktisk meget nemt at omskrive sit program til dbExpress, din database skal først laves om til en xml eller cds database (det kan jeg ikke lige helt huske hvordan jeg har gjort) men derefter kan man ofte også bare slette sin TTable, lave en ny TClientDataSet, give den navnet på den gamle Table og få din TDataSource til at pege på den. Måske skal du også lige ændre nogle ting på din ClientDataSet (fx IndexDefs).

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk

[Redigeret d. 11/07-03 00:24:54 af Emil Melgaard]



User
Bruger #671 @ 04.06.03 12:50
Hej ...

Jeg har lavet er program der indeholder en database. En enkelt TTabel der peger på en *.db fil. Paradox 7.

Programmet virker fint, men flytter jeg det til en computer, der ikke har Delphi installeret, få jeg følgende fejl :

An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (error $2109).

Jeg vil ikke installeret Delphi på computeren, man hvad kan jeg ellers gøre????

CAD

Hej

Der skal være installeret BDE på den maskine du vil køre programmet fra. Du kan hente det fra http://info.borland.com/devsupport/bde/. Det kan dog anbefales at gå bort fra BDE, da Borland selv har droppet det og i stedet er gået over til dbExpress.


Kan man installere BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version på en computer der aldrig før har haft Delphi installeret. Er BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version ikke kun en update?




Kan man installere BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version på en computer der aldrig før har haft Delphi installeret. Er BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version ikke kun en update?


Du kan jo prøve at installere det. Jeg vil tro det virker, men jeg er ikke lige den helt store BDE haj :)
Delphi og BDE har som sådan ikke noget med hinanden at gøre. BDE svarer lidt til ODBC..



User
Bruger #671 @ 04.06.03 13:46
Kan man installere BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version på en computer der aldrig før har haft Delphi installeret. Er BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise version ikke kun en update?


Du kan jo prøve at installere det. Jeg vil tro det virker, men jeg er ikke lige den helt store BDE haj :)
Delphi og BDE har som sådan ikke noget med hinanden at gøre. BDE svarer lidt til ODBC..



Jeg har lige prøvet, Det kan man ikke BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise, søger efter en Delphi eller C+Builder version, og stopper hvis den ikke finder en.




Jeg har lige prøvet, Det kan man ikke BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise, søger efter en Delphi eller C+Builder version, og stopper hvis den ikke finder en.


Prøv at hente og installere BDE 5.1 først og opdater så med 5.2 bagefter. Jeg har haft installeret 5.1 på maskiner uden tidligere udgaver af hverken BDE, Delphi eller andre Borland produkter før, så den burde være i orden.



User
Bruger #671 @ 11.06.03 13:52

Jeg har lige prøvet, Det kan man ikke BDE 5.2 MSI Merge Module English Enterprise, søger efter en Delphi eller C+Builder version, og stopper hvis den ikke finder en.

Prøv at hente og installere BDE 5.1 først og opdater så med 5.2 bagefter. Jeg har haft installeret 5.1 på maskiner uden tidligere udgaver af hverken BDE, Delphi eller andre Borland produkter før, så den burde være i orden.



Hvorfra kan jeg downloade en fuldversion (ikke en opdate) af BDE 5.1.

CAD





Hvorfra kan jeg downloade en fuldversion (ikke en opdate) af BDE 5.1.


ftp://ftpc.borland.com/pub/bde/devsupport/updates/bde511en.exe




<< < 12 > >>
t