søger hjælp til php

Tags:    php

hej hvordan ligger man sit login system ind på sin hjemmeside ved ikke helt hvordan man gør og har ikke helt styr på php hvis du var venlig at sende mig en guide om hvordan man ligger den ind osv ellers kan du ligge den ind på min hjemmeside for mig håber du vil hjælpe mig med venlig hilsen tobias

ps skriv venligst svar :-)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg lukker, jakob hvis du vil have nogle point så skriv til mig

Hvis du har brugernavn og password til din hjemmesides ftp kan du downloade et ftp program som fx FileZilla (http://filezilla.sourceforge.net/).

Deri trykker du på knappen under "file" der hedder noget i stil med "connect", og indtaster de ting du bliver bedt om.

Derefter burde det være lige ud af landevejen med at vælge filerne fra din computer, og trække dem over i mappen på din hjemmeside.

Hvis du ikke har noget forstand på programmering kan du som sådan ikke bare "ligge et login system ind på din hjemmeside"..

Der er flere ting i det:

1) Et login-system kan laves på 500 forskellige måder
2) Det afhænger af, hvordan resten af din hjemmeside er programmeret
3) Det kræver en database for at lave et sikkert og fleksibelt loginsystem. Har du ikke forstand på SQL/Access kan du ikke hente/tilføje/rette brugere i din database.

Dog kan jeg give et kort resumé af hvordan man gør:

1) Lav en formular på din hjemmeside, hvor brugerne kan skriver brugernavn og adgangskode
2) Når formularen er udfyldt og sendt, kan du søge din database igennem efter rækker hvor brugernavn og adgangskode matcher det indtastede
3) Hvis korrekt indtastet login, kan du gemme et "login" i en cookie eller session, for at brugeren stadig er logget ind på næste side

t