FireFOX of IE

Tags:    php

Ok, nu er jeg så, så tabt at jeg bliver nød til at spørge efter hjælp.

Jeg har en hjemmeside, som virker helt PERFEKT i firefox, men ikke i IE, jeg har ingen anelse om hvad der er galt, men designet bliver smadret i IE.

www.guild-metus.com/tarrasque

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at rette på det, men tror måske det har noget med mit Javascript og gøre, nogen der kan hjælpe måske?

Bare sig til hvis der er noget information i skal bruge.

regards

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg lige kan se er dsin fejl i højre side, hvor du har de der test bokse. og IE er der en blå ramme rundt, det er noget med din link class, at gøre.. Ellers synes ejg ikk lige jeg kan få øje på nogle fejl !

Hej Dennis

Jeg har haft lidt det samme problem...

Jeg laver det meste af mit design i CSS og kan se du også bruger det...

Jeg har brugt denne løsning:

Skriv "* html " foran dine tags så virker de kun i IE så vidt jeg ved.

fx:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette vil resultere i at din div bliver 500px bred i IE og 450px i FF

Dette kan måske hjælpe dig lidt

Der er en del valideringsfejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.guild-metus.com%2Ftarrasque%2F

Måske vil det hjælpe at fixe disse.

Jeg har fået rettet en fejl der lå i menuen nu, ændrede en height værdi til 100% istedet for pixels.

Nu er mit problem, som nogle har sagt, boksen ovre til højre. Jeg brugte lang tid på at lave sådan den boks er uafhængig af sitet, så den kan udvide sig alt efter hvor mange billeder / links der er. Det virkede jo også fint i Firefox, men nu som det ser ud nu, så er den lige så lang i IE som hele sitet, og kan ikke få den til og lade være.

Ok jeg er kommet videre, det er simpelt hen fordi at IE og NetScape (firefox) læser 1px forskelligt, altså jeg skal have en variable height.

Nu har jeg så et nyt problem, jeg er ikke en haj til Javascript, men jeg kan godt finde ud af at lave et script der lige hurtigt tjekker om man bruger IE eller NetScape, men så skal jeg have sat en variable i JavaScript som så kan hentes ud i PHP / eventuelt skrives til dokumentet sådan at image height kan være både 14 og 19 alt efter hvad browser man bruger.

Hej Dennis

Jeg har haft lidt det samme problem...

Jeg laver det meste af mit design i CSS og kan se du også bruger det...

Jeg har brugt denne løsning:

Skriv "* html " foran dine tags så virker de kun i IE så vidt jeg ved.

fx:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette vil resultere i at din div bliver 500px bred i IE og 450px i FF

Dette kan måske hjælpe dig lidt

Denne er kun nødvendig, hvis man gører hjemmesiden i quirksmode (det vil sige Internet Explorer 4.0 / Netscape 4.0 simulerings mode), men hvem gør det nu til dags? Der er vel efterhånden ikke så mange tilbage, der bruger IE 4.0? "* html"-tricket virker ikke i den nyeste udgave af IE (version 7). Her er man nødt til at bruge rigtige ifIE kommentarer, når man kommer i problemer.

Nu har jeg ikke selv prøvet, men burde dette problem ikke være løst i IE7? Så vidt jeg har hørt er den noget mere standardscompliant end tidligere IE versioner.

t