webserver

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
hej udviklere. jeg har en webserver på min win xp pro som alle på vores netværk kan se. nu kunne jeg godt tænke mig at få den ud på nettet dvs. alle der har internet kan se den ved at trykke min ip: 87.49.xxx.xxx. hvordan gør man dette:S. på forhånd tak:D

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du skal jo passe på med hvad du ønsker dig. I og med du lukker op for folk udefra kan du også nemmere blive hacked.

Men du skal åbne op for port 80 (så vidt jeg husker), så burde det virke

Det kan være du ikke kan finde det, eller det kan være du har en skodrouter.

NAT står for Network Address Translation (eller noget i den stil)

Eller det kan være det hedder Virtual Servers

men hvordan gør man dette:S

Hvis du nu har en router på dit netværk, skal du ind i dens NAT og videresende kald udefra på port 80 til din computers lokale IP.

min router er en allnet ALL1294B DSL-Router.

jeg er total LOST. min routers administration er netbaseret og ligger på adressen 192.168.0.1 men der står ikke noget om NAT.

ja jonas. der er noget der heder virtual servers og der har jeg lige været inde og rette i det så den viderstiller til port 80 osv. men det dur stadigvæk ikke

Under virtual server indtaster du porten, og samtidig skal du også huske at skrive ip'en til den computer der kører webserveren (den lokale ip).

Hvilken webserver kører du? Det kan også være den der er sat standard op til at blokere alt ikke-lokalt trafik.

jeg kører på en apache server med mysql, mailserver og ftp server

<< < 12 > >>
t