C# / C / C++ ?? Hvad er hvad?

Tags:    c++

Hej alle sammen.

Har lige afsluttet en rigtig god praktikuge, som systemudvikler. Og jeg har fået interresse for programmering.´Jeg tror bare lige jeg bliver nødt til at få ridset op hvad forskellene på C, C# og C++ er.

Nogen der vil forklare mig det?

Jeg har hentet Microsoft Visual C# express edition, og vil meget gerne lære at programere i det. Nogen der lige kender et godt tutorial, der kan få en i gang?

Hilsen Dennis

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

C, C++ og C# er alle programmeringssprog.

C# er et sprog beslægtet med Java og er en del af .NET. C# er det mest anvendte sprog, når man skal lave løsninger på .NET platformen. Selv foretrækker jeg at bruge C++, men det er ikke særlig anvendligt, når man anvender .NET da C++ på .NET platformen er en MEGET modificeret udgave af C++, hvor syntax'en er meget anderledes fx den managed del, som også hedder C++/CLI. Derfor hvis du vælger C++ så vil jeg anbefale at du benytter native C++.

C# (see section on naming, pronunciation) is an object-oriented programming language developed by Microsoft as part of their .NET initiative, and later approved as a standard by ECMA and ISO. C# has a procedural, object-oriented syntax based on C++ that includes aspects of several other programming languages (most notably Delphi, Visual Basic, and Java) with a particular emphasis on simplification (fewer symbolic requirements than C++, fewer decorative requirements than Java [citation needed]).

C++ (generally pronounced /si pl?s pl?s/) is a general-purpose, high-level programming language with low-level facilities. It is a statically-typed free-form multi-paradigm language supporting procedural programming, data abstraction, object-oriented programming, and generic programming. Since the 1990s, C++ has been one of the most popular commercial programming languages.

Bjarne Stroustrup developed C++ (originally named "C with Classes") in 1983 at Bell Labs as an enhancement to the C programming language. Enhancements started with the addition of classes, followed by, among other features, virtual functions, operator overloading, multiple inheritance, templates, and exception handling. The C++ programming language standard was ratified in 1998 as ISO/IEC 14882:1998, the current version of which is the 2003 version, ISO/IEC 14882:2003. A new version of the standard (known informally as C++0x) is being developed.

C is a general-purpose, procedural, imperative computer programming language developed in 1972 by Dennis Ritchie at the Bell Telephone Laboratories for use with the Unix operating system.[1] It has since spread to many other operating systems, and is now one of the most widely used programming languages. C also has had a great influence on many other popular languages,[2] especially C++, which was originally designed as an enhancement to C. It is the most commonly used programming language for writing system software,[3][4] though it is also widely used for writing applications.

Indlæg slettet af admin/co-admin!

http://www.kidsprogramminglanguage.com/

Sproget er baseret på .NET platformen,
læs selv om det. :-)

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2007 15:20 af Bruger #10448
C++ og C# har meget lidt med hinanden at gøre.

Spørgsmål om C# hører hjemme i .net kategorien:
http://www.udvikleren.dk/DotNet/Forum.aspx

t