IRC Ping reply via sockets ..

Tags:    delphi

Jeg sidder og er ved at lave en irc klient/bot i delphi .. jeg er kommet så langt som til at skulle svare på serverens ping ... hvordan gør jeg det .. jeg er ikke for stiv i delphi endnu, så forklar det godt og grundigt .. :)

og nej jeg gider ikke downloade et komponent, medmindre i finder et simpelt og godt et.. som virker ... !!!

[Redigeret d. 02/06-03 13:37:00 af Søren]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
procedure TForm1.ClientSocket1Read(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
var
pong,data:string;
begin
data := Socket.ReceiveText;
pong := copy(data,pos('PING',data)+4,length(data));
if pos('PING',data) > 0 then socket.sendtext('PONG '+pong+#10);
end;



Jeg sidder og er ved at lave en irc klient/bot i delphi .. jeg er kommet så langt som til at skulle svare på serverens ping ... hvordan gør jeg det .. jeg er ikke for stiv i delphi endnu, så forklar det godt og grundigt .. :)

og nej jeg gider ikke downloade et komponent, medmindre i finder et simpelt og godt et.. som virker ... !!!

[Redigeret d. 02/06-03 13:37:00 af Søren]


Bare en ide. Brug INDY 9. Den indeholder allerede et komponent der hedder
TIdIRC og bruges til at forbinde til en IRC server

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



det er sjovere at lave det selv via clientsocket komponentet imo



Jeg sidder og er ved at lave en irc klient/bot i delphi .. jeg er kommet så langt som til at skulle svare på serverens ping ... hvordan gør jeg det .. jeg er ikke for stiv i delphi endnu, så forklar det godt og grundigt .. :)

og nej jeg gider ikke downloade et komponent, medmindre i finder et simpelt og godt et.. som virker ... !!!

[Redigeret d. 02/06-03 13:37:00 af Søren]

Bare en ide. Brug INDY 9. Den indeholder allerede et komponent der hedder
TIdIRC og bruges til at forbinde til en IRC server

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


hmm så skaf en tutorial til det .. ! for jeg kan ikke få den til at gøre ngoet efter jeg har connected ....




t