Drop Down problem

Tags:    php

Hejsa

Jeg har en side hvor man se en listning af nogle ting fra en database. Som udgangspunkt viser den fra alle kategorier, men man skal via en drop down vælger kunne vælge kategori, for at luge ud i hvad der bliver vist frem.

Mit problem er, at jeg ikke kan få sendt den rigtige kategori med tilbage i filen, når jeg "submitter" fra formen. Bortset fra det, så virker det...

På en eller anden måde skal jeg altså have den kategori man vælger proppet med ned i linket tilbage til samme side. HVORDAN???!!!

Denne kode bliver i øvrigt included fra min index.php, når pageid=5.

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber virkelig på hjælp!

Mvh
Gunnar

ændrer post til get

Aha...

Hvis jeg vælger den første - "Musikteori..." - i vælgeren, så ryger jeg til forsiden med denne sti:

index.php?cat=1&submit=V%E6lg !?

Gunnar

Er det ikke underligt at den slet ikke fanger pageid?

/Gunnar

Prøv at ændre:

echo "<form action=\\"".$path."index.php?pageid=5&cat=$cat_array[$category]\\" method=\\"post\\">";

til:

echo "<form action=\\"".$path."index.php?pageid=5&cat=".$cat_array[$category]."\\" method=\\"post\\">";

Prøv at ændre:

echo "<form action=\\"".$path."index.php?pageid=5&cat=$cat_array[$category]\\" method=\\"post\\">";

til:

echo "<form action=\\"".$path."index.php?pageid=5&cat=".$cat_array[$category]."\\" method=\\"post\\">";

Hvis den skal til samme side, gør du bare brug af $_SERVER['PHP_SELF'].

Indlæg senest redigeret d. 15.11.2006 11:03 af Bruger #6559
Fandt ud af, at dette var løsningen - så blev jeg det klogere!!!

Fold kodeboks ind/udKode 

t