skriv en hjemmesides kildekode til txt fil.

Tags:    php

Hej jeg har brug for at skrive en hjemmesides kildekode ind i en txt fil. det er også lykkedes mig ved hjælp af fopen...

men findes der en måde hvorpå man kan nøjes med at skkkrive en bestemt del af kildekoden til en txt-fil jeg skal nemlig kun bruge nogen data som står i en tabel og resten af sidens kildekode er ligemeget. så findes der f.eks en metode hvor man kun skriver det der står mellem <table> og </table> ind i en tekstfil??

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg har brug for at skrive en hjemmesides kildekode ind i en txt fil. det er også lykkedes mig ved hjælp af fopen...

men findes der en måde hvorpå man kan nøjes med at skkkrive en bestemt del af kildekoden til en txt-fil jeg skal nemlig kun bruge nogen data som står i en tabel og resten af sidens kildekode er ligemeget. så findes der f.eks en metode hvor man kun skriver det der står mellem <table> og </table> ind i en tekstfil??

Hvis du bare vil have indholdet mellem <table> og </table> på en side, kan du prøve det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Har fundet min funtion:
Fold kodeboks ind/udKode 

Måske ikke den mest optimale kode, men den virker til det formål at finde indholdet mellem to strenge.

Jeg har lavet den til at oversætte tekst, og finde funktions referencer i et cms.

Indlæg senest redigeret d. 12.11.2006 00:17 af Bruger #4442

Læs om Regular Expressions. Så kan du gøre det med 2-3 linjer kode.

En sådanne metode findes ikke indbygget i php. Men du kan dog lave en selv, ved at løbe igennem filen tegn for tegn, og finde ud af hvornår du kommer til <table> når du kommer til <table> udskriver du alt, indtil du kommer til </table> igen. Har lavet en funktion der kan det samme, finder den lige frem og skriver igen...

hvis han ved der kun et et table.. eller kender det table gennem ID - kan han lynhurtigt finde det med regular expressions..

/JJ

Prøv at kigge på preg_match

t