Dialog Units til Pixels?

Tags:    c++

Hej udvikleren.dk brugere!

Jeg har lavet et mindre Win32 API program, som blot viser et "tomt" vindue, med en simpel menu, som indeholder en "About" knap.

Når denne "About" knap udløses startes en DialogBox - Denne DialogBox er angivet (top, left, width og height) i Dialog Units, og jeg ved at man kan "omdanne" dem til pixels. - Men hvordan?

Èn der kan strikke et eksempel sammen til mig? - Jeg har forsøgt mig med funktionen MapDialogRect() uden held (hvilket nok er fordi jeg ikke forstår mig på brugen af funktionen).

På forhånd tak.

- Steffen



Indlæg senest redigeret d. 10.11.2006 17:50 af Bruger #8502
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jah, har skam selv fundet frem til den defination, samt fundet funktionen i .hlp fil. - Men forstår mig stadig ikke på det.

Hvor indsættes koden osv.? - Har prøvet en del efterhånden.

- Steffen



Undskyld, jeg læste ikke dit indlæg ordentligt.

Men jeg fortår vist ikke problemet, hvor har du "top, left, width og height" angivet i "dialog units"?



I min .rc - DIALOG osv.



Det er egentlig ikke fordi der er så meget i det, men:

http://damb.dk/zip/dmcdlg.zip

Programmet laver et RECT med de tal der står .rc filen.
Dog overstat til left-top og right-bottom og ikke left-top og width-height.
Så kalder det MapDialogRect og får de samme tal som størrelsen på vinduet, dog bortset fra højden der er off med nogle pixel pga caption.



Okay, tak for det.



t