Vista og Office 2007

Tags:    diverse

Den 30. januar kommer både Office 2007 og Windows Vista til private. Regner du med at købe nogen af dem, eller måske begge? Eller skal de bare hentes på nettet?

Personligt regner jeg med at købe Office 2007 Student. Jeg har brugt betaen i lidt over en måned nu og har været meget imponeret. Den er simpelthen så lækker og jeg tvivler stærkt på at jeg kan vænne mig til at bruge andet nu. Med alle de lækre features som f.eks. at kunne indsætte formler som standard osv. gør det så meget nemmere at tage notater i matematik og fysik.

Med hensyn til Vista så har jeg indtil videre ikke planer om at købe det. Windows XP kører fint på min laptop og jeg føler ikke at jeg har behov for et nyt styresystem. Godt nok kunne det være lækkert med Aero osv, men jeg kan også sagtens finde andre ting at bruge de 900 kr. som en upgrade fra XP Home til Vista Home Premium vil koste. Måske kunne jeg finde på at købe det på et senere tidspunkt, men ikke som det ser ud nu.

Hey Emil,
i første omgang tror jeg bare jeg overlever med mine XP Pro licenser og Office 2003 PRO.

Det eneste problem er så jeg ikke kan teste software under Vista, hvilket nok også ender med at tvinge mig ud i en Vista licens.

Rent hardware mæssigt kan min laptop dog ikke følge med, så det bliver kun på de stationære..

Jeg synes dog desværre det er alt for mange penge at bruge hvis jeg skal opgradere samtlige computere med licenser. I skrivende stund kender jeg ikke lige prisen hvis jeg skal ha opdateret mine XP Pro, og jeg har heller ikke sat mig ind i hvilken Vista udgave jeg vil køre med, men desværre ænder jeg nok i den dyre ende.

mht Office kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle opgradere dér. Jeg er helt tilfreds med Office 2003, og det eneste problem jeg kan se er det nye dokument format, hvilket man nemt kan undgå problemer med :)

Jeg bruger ikke rigtigt MS Office så jeg regner heller men på trods af det ellers lækre nye design og funktionalitet køber jeg det ikke. Det har også lige siden starten af hele dette Vista-halløj været min mening at det er noget lort så jeg holder mig til XP og Gentoo Linux ;). Det umiddelbart eneste jeg kan se der er i den nye Windows er et mere kompliceret og besværligt system, fancy grafik der æder min ram, hd og grafikkort og så ellers support for hardware jeg alligevel ikke har...

Jeg regner med at afprøve Vista i Virtual PC eller VMWare. Så må jeg finde ud af hvor godt det kører ud fra det. Jeg har endnu ikke hørt om nogle features der vil få mig til at skifte fra min XP/Ubuntu opsætning.

Mht. Office så er det ikke noget jeg vil bruge penge på.

Jeg er personligt ikke interesseret i at købe Office da jeg personligt ikke får brug for de nye funktioner, så den gamle OfficeXP tror jeg at jeg vil beholde et par år endnu!

Vdr. vista er jeg meget interesseret i at købe det. Grunden er at jeg har lyst til at være lidt fremme og prøve det nye. Men dog vil jeg nok ikke købe det, det første halve år. Det er fuld med fejl, så det har jeg ingen interesse med. Så det at teste systemet vil jeg hellere lade andre gøre og så købe det om et halvt års tid. Måske et år!

Microsoft har gjort et godt stykke arbejde i Office 12. Men problemet er bare at alle andre office-pakker vil bruge Open Document Type, som IKKE vil understøttes af office...

Office 12/2007 ville jeg personligt købe, da jeg synes det har et fedt interface og brugervenlighed.

Vista vil jeg først købe når jeg har råd til opgraderingen af hardwaren på mine pc'ere.

Og så til lidt brok:
Jeg kan ikke forstå hvad folk har imod vista, vista har kørt som beta version længe og som release candidate. Som der står med FEDE bogstaver på microsofts hjemmeside og i alle dokumenter tilhørende vista, så vil der forekomme fejl i testfasen. Herinde må i udviklere også vide at et produkt ikke virker 100% ved første testversion.

At hardwaren ikke kan følge med i dag, er også latterligt. Ser man på hvordan hardware udviklingen har været de sidste par år, så er vista klart fremtidssikret og kan klare størstedelen af de udfordringer der kommer med hardwaren. XP (uden sp1 eller sp2) kunne eksempelvis ikke klare harddiske på mere end 150GB. Vista kan klare 64 bit pc'ere med noget større harddiske og mængder ram end vi har set i nogen pc'ere i dag. Det kan godt ske pc'ere ikka kan klare vista i dag, men hvorfor skulle det så ikke kunne det i morgen?

Hvis man brokker sig over at man skal ud og bruge penge på nyt hardware for at køre vista, hvorfor brokkede man sig så ikke da man skulle skifte fra win 98/me/2000 til XP der kræver en del mere processor kraft end de foregående versioner?

Julietlovelove1@yahoo.co.uk
Hello dear new friend,
how are you today i hope that every things is ok with you as is my pleassure to contact you after viewing your profile which really interest me in having communication with you if you will have the desire with me so that we can get to know each other better and see what happened in future.
i will be very happy if you can write me through my email for easiest communication and to know all about each other,here is my email (Julietlovelove1@yahoo.co.uk) i will be waiting to hear from you as i wish you all the best for your day.
yours new friend.
Juliet

t