Bookmarks, PHP og mySQL - god/dårlig ide?

Tags:    php

Hej

Jeg har en PHP side, der benytter en mySQL database, og samtidig har en række HTML bookmarks på siden.

Men når jeg klikker på en URL, der påvirker opslaget i databasen, til et bookmark så står siden ikke der hvor jeg forventer men for det meste ca. 10% nede af siden, men lidt varierende fra gang til gang.

Er det i det hele taget en god ide at have bookmarks på en så dynamisk side? Browseren har måske svært ved at kende sidens omfang før den er helt loaded?

Er der andre mere "stabile" tricks?

Mik D.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Browseren kan først finde bookmarket når siden er loaded. Browseren ser aldrig php/sql koden men kun html koden. Så hvis du har lavet en fejl og sat dine bookmarks for langt nede, så er det galt i php koden og ikke browser/html'en. Prøv at smide noget kode op...

Hej Nick

Først undskyld den sene respons på dit indlæg.

Jo naturligvis er det viste resultat ren html. Måske er problemer mere relateret til store html-sider med flere bookmarks.

Jeg synes nu jeg er godt bekendt med bookmarks og der er bare en <a name="<?=$id?>"></a> hver gang jeg vil have en bookmark.

Jeg har prøvet meget men uden held så jeg har i stedet besluttet mig at vise de data som ligger i "id" ved at slå op i den underliggende SQL database øverst på den relevante side og så væse resten underneden. Det har også den fordel at tidsmæssigt gamle URLs med bookmark vises på sammen måde på en liste hvor der hele tiden falder noget fra og nyt kommer til.

Men tak for hjælpen alligevel.

Mik D.

Det var så lidt.

Godt du fandt en løsning på dit problem alligevel...

t